هزاوه قطب تولید انگور استان
تابناک: مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برپایی پنجمین جشنواره انگور هزاوه از 16 الی 18 مهر ماه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 05 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمدحسینی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ، با بيان اين که روستاي هزاوه در 17 کيلومتري غرب اراک از قطب‌هاي مهم توليد انگور و مشتقات آن است، اظهار داشت: اين منطقه با توجه به جاذبه‌هاي گردشگري مذهبي، فرهنگي و اقتصادي به عنوان يکي از مناطق مهم نمونه گردشگري روستايي استان نيز مطرح است.

وي افزود: کشت انگور و توليد محصولات آن به عنوان يکي از مهمترين فعاليت‌هاي مردم روستاي هزاوه به شمار مي‌رود، به طوري‌که اين روستا از قطب‌هاي توليد انگور استان محسوب مي‌شود.

حسینی تصريح کرد: شيوه‌هاي سنتي، ابزار و ادوات و رسومات بومي متنوعي در زمينه انگور و توليد فرآورده‌هاي غذايي وابسته به آن در اين روستا وجود دارد و به اين دليل برگزاري جشنواره فوق در دستور کار بخشداری مرکزی ودهیاری وشورای اسلامی هزاوه با همکاری اداره‌کل ميراث‌فرهنگي ،صنایع دستی وگردشگری، ورزش وجوانان ، جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: اين جشنواره به منظور معرفي آرايه‌هاي فرهنگي و بومي مرتبط با انگور با توجه به نزديک بودن فصل برداشت اين محصول در کنار جاذبه‌هاي بکر طبيعي و مذهبي روستا برگزار مي‌شود.

اين مقام مسوول در اداره‌کل ميراث فرهنگي استان مرکزي گفت: انگور، کشمش، شيره و ساير فرآورده‌هاي توليدي اين محصول به عنوان سوغات برجسته استان مرکزي در اين جشنواره به بازديدکنندگان عرضه مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار