عظامی: سازماندهی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به دلیل جمعیت بالا و مهاجر پذیر بودن و برخی مشکلات خصوصا در بحث فضای فیزیکی و تحهیزات، بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ 22 August 2022



آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین آموزش و پرورش در میان شهرستان‌ها و مناطق استان است که به دلیل مهاجرپذیر بودن، سامان دادن امور ان همواره نیازمند نگاه ویژه مسئولین استانی و برنامه ریزی مدون مدیریت، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش این شهرستان است.
یکی از مهمترین اقدامات در پروژه مهر (فرایند بازگشایی مدارس) سازماندهی معلمین یا به عبارتی تخصیص معلم به کلاس درس است، چیزی که در آموزش و پرورش یک نکته کلیدی و بسیار مورد توجه محسوب می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: فرایند سازماندهی ۱ هزار و ۴۳۳ معلم زن و مرد شاغل در آموزش و پرورش این شهرستان از روز ۳۰ مرداد ماه و به مدت ۱۲ روز آغاز شده است که تلاش شده است با وجود جمعیت بالا اما همکاران به راحتی بتوانند مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
سید عباس عظامی با اشاره به این نکته که آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بزرگترین آموزش و پرورش استان از حاظ تحت پوشش داشتن جمعیت دانش آموزی و معلمین شاغل در این مقطع است، افزود: ۵۸ درصد فرهنگیان این مقطع خانم و ۴۲ درصد آقایان هستند.
عظامی ادامه داد: ۱ هزار و ۱۵۸ کلاس درس در سال جدید با انتصاب ۹۰ مدیر مدرسه مستقل طی فرایند قانونی آزمون، انتصاب ۹۶ معاون آموزشی مدارس، ۲۱ راهبر آموزشی، ۴۲ مدیر و معاون مدارس غیر دولتی و ۲۰۵ پست مدیر آموزگار با لحاظ شرایط اولویت بر اساس میزان امتیاز مکتسبه شروع می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، افزود: حدود ۳۴ هزار دانش آموز در این شهرستان که شامل حدود ۴ هزار نفر در مدارس چند پایه روستایی و ۳۰ هزار نفر هم در مدارس مستقل شهری و روستایی در کلاس درس حاضر می‌شوند، در کلاس درس مورد تدریس قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به جمعیت بالای معلمین این حوزه، گفت: سازماندهی از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۸ عصر همان روز ادامه دارد ضمن اینکه در سازماندهی، نکته کلیدی، اولویت داشتن میزان امتیاز مکتسبه خواهد بود.
عظامی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در آغاز سال تحصیلی تخصیص معلم به کلاس درس است که تلاش می‌شود در دوره اول از خانم‌ها و در دوره دوم از آقایان استفاده شود ضمن اینکه در صورت تجربه زیاد در تدریس پایه برای همکاران، آنچه که مورد نظر ان‌ها است لحاظ می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به برخی مشکلات این مقطع اشاره کرد و افزود: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان بویراحمد و همچنین بازنشسته شدن تعدادی از فرهنگیان، با کمبود نیرو مواجه بودیم که تامین درخواست ۲۵۶ نیرو از طرف اداره کل آموزش و پرورش خوشبختانه مشکل خاصی در تخصیص معلم به کلاس درس در سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت.
عظامی در خصوص یکی دیگر از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، گفت: متاسفانه، بحران فضای فیزیکی که مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بار‌ها در مورد آن هشدار داده بوده، همچنان وجود دارد ضمن اینکه، کمبود میز و صندلی، وسایل کمک آموزشی، وسایل گرمایشی، تجهیزاتی مانند لپ تاب و چاپگر وجود دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان گفت: این شهرستان به دلایلی که در بالا اشاره شد از جمله مهاجر پذیر بودن، همواره در آغاز سال تحصیلی نیازمند همکاری بیشتر مسئولین استانی و دیگر دستگاه‌ها است که بتوان، به بهترین نحو به استقبال بازگشایی مدارس رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار