شیر بچه کهگیلویه ای چنان برق آسا بر حریف صربستانی یورش برد که زمین و زمان در نظرش تیره و تار آمد و هیچ راهی نداشت جز اینکه مقهور جسارت، غیرت، تعصب و قدرت اَبَر پهلوان ایرانی گردد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲ 26 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید حسین رهی فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی در واکنش به کسب مدال برنز توسط رضا آذرشب نوشت : کسب مدال ارزشمند برنز کمترین مقامی بود که از سید رضا آذرشب انتظار می رفت.

این مدال جهانی را در نهایت فخر و مباهات به حضور این کشتی گیر شایسته، خانواده محترمش، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، تمامی علاقمندان به کشتی، ملت شریف ایران و هر کس که در کسب این افتخار زحمت کشیده و سهیم بوده است تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

به یقین، شکست تلخ و غیر منتظره پهلوان رضا در دیدار نیمه نهایی در حالی رخ داد که در حین مسابقه از ناحیه انگشتان دست راست به شدت آسیب دید البته که آسیب دیدگی جزء لاینفک ورزش بخصوص در رشته کشتی است اما حسنش این است که نوجوان آینده دار دهدشتی هرگز آن مسابقه را از یاد نخواهد برد و بسان یک آیینه و تجربه ای بزرگ تا کسب مدال قهرمانی در المپیک فرا رویش قرار دارد.

رضا آذرشب در اولین تجربه ی حضور جهانی نشان داد که قدم در راهی بزرگ گذاشته است و عزمش برای سربلندی ایران در مسابقات بین المللی جزم است و اراده ای پولادین دارد.

نوجوان خوش هیکل ایرانی نماد شجاعت و غیرتمندی قوم اصیل لر است و در مسابقات جهانی این را به خوبی به منصه ی ظهور رساند.

خدا قوت و دست مریزاد پهلوان.

به یقین مربیان، کارشناسان، فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و جوانان و علاقمندان به ورزش کشتی این نابغه ی کهگیلویه و بویراحمدی را بیش از پیش خواهند شناخت و خیالشان از بابت کسب مدال طلا در وزن 80 کیلوگرم و اوزان بعدی تا سالیان متمادی راحت است.

شاید روا نباشد که در هنگامه ی شادی از اشکالات و نواقص سخنی به میان آید اما از حق نباید گذشت که رضا آذرشب قبل از اعزام به مسابقات جهانی از نبود سالن تمرین و کم توجهی مسئولان گلایه مند بود.

اکنون حجت بر مسئولان کشوری و استانی تمام است و چنانچه در مسیر آماده سازی و تمهید امکانات برای ترقی آذرشب و آذرشب ها سهل انگاری و قصوری صورت پذیرد مصداق خیانت است و البته شرطی برای آذرشب هم متصور است که هرگز مغرور نگردد، به حاشیه ها دچار نشود و جز به تحصیل، تهذیب و ورزش قهرمانی و پهلوانی نیندیشد.

به امید تداوم قهرمانی سید رضا آذرشب و همه ورزشکاران شهرستان و استانمان ان شاءالله

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار