وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: جوانرود دارای نیرو‌های انسانی فعال، با فرهنگ، جذابیت‌های اقلیمی و گردشگری است و بر اساس ظرفیت‌ها باید سرمایه گذاری صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 14 July 2022

سرمایه گذاری بر اساس ظرفیت‌های شهرستان جوانرود

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جلسه شورای اداری در شهرستان جوانرود با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین شهرستان برگزار شد، در ابتدای این جلسه فرماندار جوانرود، سعدی نقشبندی به بیان مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت و مطالبات خود را از دولت مطرح کرد و اظهار کرد: این شهرستان دارای ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است، بنابراین باید مورد توجه دولت قرار گیرد، یکی از مهترین مشکلات این شهرستان بحث تامین و تخصیص آب در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی است.

وی افزود: می‌توان با تخصیص اعتبار و صدور مجوز جهت حل کوتاه مدت این مسئله از چمشه‌ای در روستای نوئل آب را رو پمپاژ کوچک در مسیر ۱۴ کیلومتری به این شهرستان انتقال داد و انتظار داریم برای حل بلند مدت مشکل، این موضوع امروز در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود موضوعیت جدول شماره بیست پیوست قانون بودجه در ردیف ۲۵۵، در بحث مطالعه و احداث سد نوئل مطرح که از جدول شماره بیست به جدول شماره یک منتقل و دارای ردیف اعتباری شود.

در ادامه این جلسه سید جواد ساداتی نژاد گفت: مطالباتی در مورد ضعف‌های بهداشت و درمان در شهرستان، اجرای سامانه سردسیری از قبیل مسائل اشتغال منطقه و آب شرب صورت گرفت در حوزه دام پروری موضوع تشکیل تعاونی‌های دامداران، شهرک‌های دام پروری پیگیری و سرمایه گذاری انجام شود، مراتعی که دارای ظرفیت است فاقد پروانه چرا و رها شده است.

وی افزود: به دلیل کمبود آب در حوزه کشاورزی تمهدیداتی برای ماندگاری باغات و خارج شدن از بحران انجام گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در خصوص تقویت بازارچه جوانرود و ساماندهی مرز و رفع مشکل راه‌های مواصلاتی کار‌هایی انجام گیرد؛ سد نوئل دقیقترین راه حل مشکل بحران آبرسانی و موضوع تصفیه فاضلاب در منطقه است و موضوع سند و قولنامه ایی بودن املاک که تمامی این موارد ذکر شده از جمله مطالبات شهرستان جوانرود است که در جلسه شورای اداری مطرح خواهد شد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: در این سفر ۳ هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی در نظر گرفته شد که بخشی از آن درجوانرود هزینه خواهد شد، با توجه به کم آبی موجود در منطقه باید سراغ روش‌هایی از قبیل گلخانه ایی رفته که با حداکثر ظرفیت از کمترین میزان آب استفاده شود؛ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و خاک از قبیل استفاده از روش‌های نوین آبیاری، بهسازی و مرمت قنوات، جاده‌های بین مزارع و سیستم‌های تحت فشار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومن اعتبار زیر ساخت شهرک‌های کشاورزی از قبیل گلخانه، مجتمع‌های دام پروری در نظر گرفته شد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یک متر از اراضی شیب دار در منطقه نباید رها شده باشد از ظرفیت آب سبز برای باغبانی استفاده شود یک هکتار بادام حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای کشاورز درآمد زایی می‌کند؛ منابع طبیعی بایستی بر اساس ماده ۳، زمین واگذار کند که از این ظرفیت اقتصاد و اشتغال استفاده شود و ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده، ۵۱۵ میلیارد تومان برای آب خیز داری، صیانت و حفاظت از آب و صیانت از جنگل‌ها در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: ۲۱۰ میلیارد تومان در خصوص صدور سند برای کشاورزان‌برای مداخلات و اسناد در روستا‌ها و۲۵۰ میلیارد تومان در بحث عشایر اختصاص یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار