معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی بارش‌های بهاری امسال کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 11 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زورآوند، با اشاره به وضعیت پارامتر‌های جوی بهار امسال کرمانشاه، گفت: بهار امسال به طور میانگین در سطح استان ۶۴.۶ میلی‌متر بارش به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته که ۸.۹ میلی متر بارندگی داشتیم، رشد ۶۲۶ درصدی و نسبت به بلندمدت با بارش ۱۲۶.۸ میلی‌متر، ۴۹ درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین بارش بهار امسال را به میزان حدود ۹۶ میلی متر از جوانرود اعلام کرد و یادآور شد: کمترین بارش هم با میزان ۱۸.۵ میلی متر از قصرشرین ثبت شد و در همین مدت در کرمانشاه نیز ۹۱ میلی متر بارش داشتیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه تعداد روز‌های همراه با بارندگی را در بهار امسال ۱۱.۵ روز اعلام کرد و افزود: این در حالیست که بهار سال گذشته هفت روز بارانی داشتیم و میانگین تعداد روز‌های بارانی بهار کرمانشاه در بلندمدت نیز ۲۰.۸ روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه در بهار امسال چهار روز هم یخبندان داشتیم که این تعداد در بلندمدت ۳.۱ روز و سال گذشته ۳.۴ روز بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گرمترین دمای ثبت شده در بهار امسال در کرمانشاه را نیز ۴۷.۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد که این عدد در بلندمدت ۴۹.۵ درجه سانتی گراد بوده و ادامه داد: کمترین دمای ثبت شده در بهار امسال نیز ۵.۶ درجه سانتی گراد بود که این عدد نیز در بلندمدت ۹.۲ درجه سانتی گراد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار