مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این مجموعه از وزارت بهداشت ابلاغ شده و ما نیز باید آن را به صورت آبشاری تا سطوحی ترین قسمت حوزه ی سلامت آموزش بدهیم.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 30 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر شهلا نظری افزود: مادران باردار و نوزادان جزء گروه هایی مهم حوزه ی سلامت و تحت پوشش هستند که یکی از گروه های آسیب پذیر نظیر به شمار می آیند.
وی یادآورشد: از طرفی با توجه به شرایط بحران جمعیتی که در کشور با آن مواجه هستیم تمام تلاش خود را برای تولد سالم یک نوزاد و بارداری و زایمانی ایمن به کار می بندیم و در این راه خدمات مناسبی را به این گروه ارائه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده در این حوزه باید استاندارد باشد و برای این استاندار سازی می بایست محتواهایی در اختیار باشد که تیم سلامت مرتبط با مراقبت از مادر، بتوانند خدمات مناسبی را ارائه بدهند.
دکتر نظری گفت: انجمن های علمی مختلفی در سطح کشور وجود دارند که مطالب مفیدی را به بهورزان،مراقب سلامت، ماما و پزشکان و غیره ارائه می دهند.
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزها و جلسات آتی این مجموعه را به صورت مداوم آموزش خواهیم داد تا همکاران نیز مادران بارداری را که به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه می کنند را به بهترین نحو ممکن خدمات دهی کنند.
وی افزود: در این مجموعه آموزشی، خواهیم آموخت تا در صورت نیاز به ارجاع و ویزیت مادر باردار بعد از خدمت دهی در مرکز جامع سلامت و نیاز به پزشک و متخصص، مراحل انتقال و اعزام به شکل علمی و اصولی ترین شکل ممکن باشد تا سلامت مادر و جنین به خطر نیفتد.
دکتر نظری ابراز امیدواری کرد:در راستای حفظ و ارتقاء سلامت مادران باردار و نوزادان گام های خوبی برداشته شود و شعار ایران جوان بمان نیز محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار