سرپرست بهزیستی یزد:
سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان این که آسیب‌های اجتماعی رو به تزاید است، تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار تماس با خط ۱۲۳ صورت گرفته و بالغ بر دو هزار و ۶۸۰ مورد پرونده در مراکز مداخله در بحران تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 30 May 2022

«رضا ابهت» در نشست بررسی چالش‌های بهزیستی استان که با حضور مدیر کل امور حقوقی بهزیستی کشور برگزار شد، ضمن با بیان این مطلب، گفت: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار، ۲۹ هزار و ۹۹۵ فرد دارای معلولیت، ۱۵۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست و ۲۷۶ کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد، عنوان کرد: شدت بسیار زیاد مهاجرت به استان یزد از خراسان جنوبی، کرمان و سیستان بلوچستان منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با اشاره به سختی کار در بهزیستی و کم بودن «قِبَل‌های مادی» این سازمان، گفت: این امر باعث شده درخواست انتقال به دستگاه‌های دیگر، زیاد شود و مجموعه بهزیستی کشور می‌بایست نسبت به حل این موضوع راهکاری بیندیشد.

سرپرست بهزیستی استان در خصوص اجرای طرح تعارض منافع در بهزیستی نیز گفت: این طرح عملاً باعث شده کارکنان با تحصیلات عالیه و توانمند نتوانند مسئولیت کارها را بر عهده بگیرند.

وی به مجوزهای سازمان‌های همسو به موسسات و مراکز غیردولتی اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از این مجوزها، شرح فعالیت بهزیستی است و نظارتی بر فعالیت آن‌ها نیست و در آینده، بهزیستی را با چالش بزرگی مواجه می‌کند.

«صلاح الدین فاطمی نژاد» مدیر کل امور حقوقی بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه کرونا بین فعالیت‌های صف و ستاد فاصله انداخت، گفت: سیستمی که بخواهد پویا، هدفمند و پیشرو باشد، باید ارتباط مداوم و مستمر با زیرمجموعه‌های خود داشته باشد.

وی بررسی چالش‌های بهزیستی در استان‌ها را در راستای حل مسائل و مشکلات پیش روی بهزیستی در سطح کشور دانست و گفت: همفکری برای حل این چالش‌ها با حضور مدیران و کارشناسان استان ها و بازدید میدانی از اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، در این نشست معاونین و دفاتر تخصصی بهزیستی استان یزد به طرح چالش های بهزیستی در حوزه ی جامعه هدف، مراکز و موسسات تحت نظارت، منابع مالی و پشتیبانی پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار