استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دیدار مردم مادوان رفت و ضمن بازدید از این شهر مهاجرپذیر از تغییر در چهره و سیمای این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 04 May 2022

مادوان در ۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر با مشکلات فراوانی از جمله نبود فضای سبز، فضاهای فرهنگی، فضاهای ورزشی و سایر موارد رنج می‌برد. در گذشته بارها برای رفع مشکلات این منطقه از استانداران دعوت شد که در این شهر حضور پیدا کنند اما استانداران حاضر نشدند به مادوان بیایند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم اولین استانداری است که به دیدار مردم این منطقه رفت و علاوه بر بازدید از این شهر در مسجد النبی مادوان پای صحبت‌های مردم و مسئولان نشست البته وی در جمع مردم وعده‌هایی هم برای عمران و آبادانی این شهر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته معلم و روز کارگر گفت: معلمان چراغ فروزان هدایت و قشر زحمت‌کش جامعه هستند.

وی عنوان کرد: کارگران، عزیزان صحنه جهاد اقتصادی هستند، این روز را هم به همه کارگرانی که با دست‌های پینه بسته آنها زندگی ما می‌چرخد صمیمانه تبریک می‌گویم.

احمدزاده در ادامه سخنان خود در جمع مردم از الحاق مادوان به شهر یاسوج خبر داد و گفت: شهرداری مادوان هم یکی از نواحی شهرداری یاسوج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه الحاق مادوان به یاسوج مزایای زیادی برای این منطقه خواهد داشت افزود: الحاق مادوان موجب رسیدگی به وضعیت شهری خواهد شد و به این منطقه پای به پای یاسوج توجه می‌شود تا از خدماتی که به مرکز استان داده می‌شود بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه می‌پذیریم خدمات شهری مادوان به اندازه نیاز مردم این منطقه نیست گفت: البته مادوان زیبایی‌های طبیعی و چشم‌نواز فراوانی دارد که در کنار این موهبت الهی ما مسئولان موظفیم برای ایجاد عمران و آبادانی داخل شهر کار و تلاش کنیم شهرداری و اعضای شورا از قدیم تاکنون کارهایی انجام داد‌ه‌اند اما کافی نبوده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همراه همکارانم از کوچه‌ها، خیابان و مناطق این شهر بازدید کردم، گفت: از معاون عمرانی می‌خواهم به کمک شهر مادوان بیاید و اعتبارات بیشتری به این منطقه ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکل آب شهر یاسوج و مادوان افزود: ۶۰ درصد آب یاسوج به دلیل فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی هدر می‌رود و به دست مردم نمی‌رسد که از محل سفر رئیس جمهور ۲۲۰ میلیارد تومان برای تامین آب شهری یاسوج و مادوان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تخصیص این اعتبار در نزدیکی یاسوج ابر پروژه‌ای به نام سد تنگ سرخ در حال احداث است که بیشترین بهره برداری را استان کهگیلویه و بویراحمد می‌برد و آب پایدار یاسوج طی سال‌های آینده را این سد تامین خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث سد تنگ سرخ تا پایان سال جاری اختصاص داده شده، گفت: قرار است سد امسال آبگیری و در سال آینده تکمیل شود.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش پارک جنگلی یاسوج افزود: پیشنهاد دادیم تپه‌های مادوان به عنوان پارک جنگلی ثبت شود تا مردم از خدمات عمومی این پارک بهره‌مند شوند لذا شهردار مادوان به منظور ایجاد پارک جنگلی در این منطقه جلساتی را با حوزه عمرانی استان برگزار کند‌

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبار ۱.۸ میلیارد تومانی مادوان گفت: این رقم برای یک شهر ۲۵ هزار نفری ناچیز است قول می‌دهم امسال از محل اعتبارات استانی رقم خوبی برای تعریض خیابان، ایجاد بلوار، عمران و آبادانی و تغییر چهره شهری مادوان اختصاص دهیم، ضمن اینکه با کمک حوزه عمرانی مکان‌هایی برای ایجاد فضای سبز و پارک‌های محله‌ای در نظر گرفته می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت بلوارها و خیابان‌های شهر هم وضعیت مناسبی نیست، گفت به مادوان توجه می‌کنیم تا به یاسوج برسد هر چند معتقدم یاسوج هنوز کلاس مرکز استان را ندارد و فاقد ویژگی یک مرکز استان است توصیه می‌کنم و انتظار دارم شورای شهر و شهردار یاسوج پای کار بیایند، ۵۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای حاشیه رودخانه بشار و تبدیل این منطقه به فضای زیبای گردشگری اختصاص داده شده است.

احمدزاده با بیان اینکه مادوان از شهریور ماه به یاسوج ملحق می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز است در چهره و سیمای یاسوج تغییر و تحول جدی ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار