معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۸۸۸ نفر در استان همدان مهارت قالی بافی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 15 April 2022
معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۸۸۸ نفر در استان همدان مهارت قالی بافی را فرا گرفتند.

به گزارش تابناک همدان، فاطمه آروانه گفت: در راستای توسعه صنعت فرش دستباف، دوره‌های قالی بافی این اداره کل در حال برگزاری است و سال گذشته، ۸۸۸ نفر معادل ۲۲۲ هزار نفر ساعت در استان این مهارت را فرا گرفتند.

به گفته او در بین مهارت آموزان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و روستاییان، بیشترین افرادی هستند که در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نام نویسی و دوره‌های تخصصی قالی بافی را فرا گرفتند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از این تعداد ۲۹۷ نفر معادل ۸۳ هزار نفر ساعت، در شهر همدان با شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی، مدرک قالی بافی را دریافت کردند.

آروانه گفت: دوره‌های مهارت قالی بافی آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی در ۲ حوزه کارگاه‌های «مهارت محور» و «دانش بنیان» برگزار می‌شود.

به گفته او کارآفرینانی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کار می‌کنند از افزایش قیمت مواد اولیه خبر می‌دهند که موجب بن بست در حوزه حمایت از کارآفرینان می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: فرش دستباف یکی از صنایع سنتی و تاریخی استان همدان است که در راستای ارتقای مهارت‌های آموزشی ظرفیت و آمادگی افزایش تعداد کارگاه‌های آموزشی را در استان داریم.

به گفته آروانه با توجه به هویت تاریخی فرش دستباف همدان و همچنین ظرفیت‌های آن در بخش گردشگری و صادرات، باید آموزش‌ها به سمت دانش بنیان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ارائه شود.

او با تأکید بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بین بانوان، گفت: افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی، گواهی مهارت آموزشی دریافت کرده و می‌توانند برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نیز اقدام کنند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت:آموزش‌های مهارت محور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به سمت تولید حرکت می‌کند که به دنبال آن علاوه بر اشتغالزایی، توسعه اقتصاد را شاهد خواهیم بود.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار