مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان خانواده‌ها از تزریق واکسن سرخک کودکان زیر ۵ سال خود اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 07 April 2022

کیوان خاصی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان وﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﮕﺮانی در خصوص موارد وارده سرخک به ایران ﺩﺭ ﻃﯽ ﻣﺎﻫﻬﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ بسیار لازم و ضروری است موارد ﺗﺎﺧﯿﺮﯼ ﻧﻮﺑﺖ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺩﻭﻡ MMR (واکسن سرخک، اوریون و سرخجه) ﺩﺭ ﺍﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﺍﮐﺴﯿﻨﺎﺳﯿﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

وی افزود: می‌توان چنین گفت که خانواده‌هایی که فرزند زیر ۵ سال دارند و به هر دلیلی واکسن سرخک فرزندشان را انجام نداده اند و به تاخیر انداخته اند یا مطمئن نیستند که انجام داده اند، به نزدیکترین مرکز بهداشتی، درمانی مربوطه مراجعه کنند و از این که فرزندشان نیاز به واکسن دارد یا خیر مطمئن شوند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: در این راستا همکاران بهداشتی در این مراکز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و چنانچه کودک این افراد نیاز به واکسیناسیون داشته باشد سریعا اقدام می‌کنند و اگر هم واکسیناسیون فرزندشان کامل باشد اطمینان خاطر به آن‌ها مبنی بر عدم نیاز فرزندشان به واکسن به آن‌ها داده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار