یادداشتی انتقادی خطاب به استاندار!
جناب دکتر احمد زاده استاندار محترم اگر از اشک های خود در چشمانتان چیزی مانده است آن را برای شهر باستانی و مهد تمدن و فرهنگ دهدشت جاری نمایید که شاید گره ای از مشکلات این شهر باز شود .
کد خبر: ۱۰۳۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 04 April 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امین بیرق دار از مخاطبان طی یادداشتی نوشت : طبق ماده ۱ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، «شورا‌های اسلامی شهر‌ها موظفند ظرف یک ماه پس از رسمیت یافتن، شهردار مورد نظر خود را بر اساس ضوابط و شرایط آیین نامه، انتخاب و صورتجلسه مصوبه شورا را به همراه مدارک و مستندات موردنیاز، جهت صدور حکم انتصاب به مرجع صدور حکم ارایه نمایند.»، اما امروز پس از گذشت ۶ ماه هنوز  شهر‌ دهدشت بدون شهردار انتخابی شورا‌ اداره می‌شود.
 
جناب آقای دکتر احمدزاده استاندار محترم ، چند ماه از دور ششم انتخاب شورای اسلامی شهر می گذرد که اولین و مهمترین وظیفه اعضاء شورای شهر انتخاب شهردار است و این وظیفه توسط منتخبان مردم در پارلمان شهری انجام و شهردار منتخب  انتخاب و معرفی گردید .
 
نامه تایید صلاحیت شهردار منتخب (طبق گفته های اعضاء محترم شورای شهر) از وزارت کشور به استانداری اعلام گردیده است ولی شما به هر دلیلی که بر ما نامعلوم است نسبت به معرفی شهردار کوتاهی می کنید که این اقدام باعث بازی با آبرو و عزت شهردار منتخب شده و همچنین منافع مردم و رفاه شهروندان شهر دهدشت را به خطر انداخته اید .
 
جناب آقای دکتر احمدزاده استاندار محترم قطعا بلاتکلیفی باعث بی احترامی به شهردار منتخب می شود و هم باعث خواهد شد در صورت معرفی شهردار منتخب تصمیماتی که لازم است یک شهردار با قاطعیت و شجاعت در حوزه عمرانی و ساماندهی نیروی انسانی و مجموعه ی شهرداری  و.... بگیرد با مشکل و با روندی بسیار ضعیف صورت گیرد .
 
جناب دکتر احمد زاده استاندار محترم اگر از اشک های خود در چشمانتان چیزی مانده است آن را برای شهر باستانی و مهد تمدن و فرهنگ دهدشت جاری نمایید که شاید گره ای از مشکلات این شهر باز شود .
 
شهری به قدمت بلادشاپور ، آیا زیبنده یک مبلمان شهری در خور شآن این شهر نیست؟ شهری بدون سرویس بهداشتی ، شهری دارای خیابان های پر از چاله و چوله ، شهری بدون امکانات و فضای سبز ، شهری بدون بودجه و.....
 
جناب دکتر احمدزاده استاندار محترم حتما از ورودی های شهر دهدشت تردد نموده اید و نابسامانی های این ورودی ها را تماشا کرده اید ، این شهر در حالت بی روح و مرده قرار دارد ،دهدشت دهی در دشت است که فقط نام شهر را با خود یدک می کشد،ازشما دعوت می نماییم حتما جهت بازدید تمامی خیابان های شهر دهدشت تشریف اورده تا به عمق فاجعه پی ببرید که ایا این شهر و شهروندان فهیم لایق این خیابان های پر از چاله و چوله اند ؟
 
جناب دکتر احمد زاده شرایط امروز جامعه تفاوت های زیادی حتی با دیروز خود دارد ، تکنولوژی و علوم مختلف به کمک بشر امده است.شهرها و حتی روستا ها از بستر سنتی خارج شده اند ! شهر دهدشت مانند جسمی بیمار نیازمند پزشک حاذق است !
 
بیماری های (مشکلات ) نوپدید و باز پدید زیادی گریبان حوزه مدیریت شهری شهر دهدشت را گرفته است اگر شهردار حاذق نباشد شهر را  عوضی درمان می کند نسخه اشتباهی می پیچد و حداقل انکه جسم هرگز سلامتی خود را بدست نخواهد اورد!
جناب دکتر احمدزاده ، شورا هست، شهردار نیست!
مشکل انتخاب شهردار توسط شورا به دو دسته تقسیم می‌شود؛ در برخی شورا‌ها به دلیل اختلاف نظر‌ها و عدم تشکیل جلسات گزینه‌های موردنظر برای شهرداری هنوز انتخاب نشده، در برخی دیگر، شهردار انتخابی شورا اعلام شده، اما حکم آن توسط استانداری امضا نشده است.
تکلیف دسته اول که مشخص است، مسئله داخلی است و به دلیل اختلاف نظر‌ها اعضا نتوانستند به یک نظر مشترک برسند. اما راه‌ حل چیست؟ رای مردم باید معطل اختلاف نظر نمایندگان بماند؟ طبق قانون باید اعضای شورای ظرف یک ماه به توافق برسند و نظر نهایی شان را اعلام کنند.
 
اما دسته دوم طبق ماده ۲ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، «در صورتی که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، مراتب را با ذکر دلایل به شورای اسلامی شهر منعکس می‌نماید. شورای اسلامی شهر مکلف است نسبت به انتخاب گزینه جدید یا اصرار بر نظر قبلی خود اقدام نماید.» تاخیر در تایید صلاحیت شهردار دهدشت در حالی است که طبق  تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وزارت کشور و هم استانداری‌ مکلف است تا ۱۰ روز بعد از معرفی شهردار پیشنهادی، پس از بررسی و استعلام‌های لازم نظر نهایی خود را اعلام کنند.  با این حال شهر‌ دهدشت بیش از چند ماه در انتظار امضای حکم توسط استانداری‌ مانده‌است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار