رئیس اتحادیه فروشندگان فرش کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش کرمانشاه گفت: برای مطرح شدن دوباره فرش کرمانشاه در بازار‌های جهانی باید با نیاز روز بازار امروز همگام شویم.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 19 March 2022

محمود فیضی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: کارگاه‌های تولید فرش در کرمانشاه از سال‌های دور فعالیت داشتند و در بازار‌های جهانی نیز جایگاه خاص و ویژه‌ای را دارد از معروفت‌ترین این فرش‌ها میتوان به فرش کلیایی اشاره کرد که دارای طرح و نقش‌های قدیمی و همچنین بافت بسیار مرغوب و باکیفیت می‌باشد.
وی افزود: امروزه تقاضا‌های موجود در بازار فرش بسیار تغییر کرده و برای مطرح شدن در سطح جهانی باید در طرح و نقش‌ها تغییراتی را ایجاد کرده که بتوانیم در سطح جهانی همچنان جایگاه ثبت شده خود را حفظ کنیم.

فیضی بیان کرد: فرش دست بافت کرمانشاه به دلیل استفاده از پشم مرغوب، مواد اولیه با کیفیت و طرح و نقش‌های اصیل بسیار مورد توجه و استقبال قرار میگرفت، اما امروز با تغییر سلیقه‌ها در سایز، طرح و نقش‌ها برای حفظ مشتریان خود باید گامی موثر در جهت تلفیق در نقش و طرح‌های اصیل و قدیمی با نقش‌های مدرن برداریم.

وی در ادامه اشاره کرد: سال‌های گذشته مردم بیشتر خواهان طرح‌های شلوغ مثل نقش ترنج در سایز‌های بزرگ بودند، اما امروز مورد پسند نیست.

فیضی تصریح کرد: طراحان فرش با اطلاع از نیاز بازار باید اقدام به ارائه طرح و نقش‌های مدرن و بروز کنند و با اتکا به مهارت و سلیقه شخصی؛ طرح‌های را که ارائه میدهند باید تلفیقی از فرهنگ و تاریخ اصیل ایرانی و طرحی‌های مدرن باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش کرمانشاه تصریح کرد: اگر بافندگان بیمه شوند؛ این اعتماد و دلگرمی به آن‌ها داده میشود که با انگیزه بیشتری فعالیت کنند و در نتیجه میزان تولیدات افزایش خواهد یافت و شاهد استقبال تعداد بیشتری از بافندگان در سطح استان خواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: تبلیغات یکی از ارکان مهم مطرح شدن در سطح جهان میباشد، تبلیغات دربخش خصوصی برعهده خود شخص میباشد؛ اما اگر در غالب کارگاه قالی بافی فعالیت دارد مسئولیت تبلیغات با شخص یا سازمان حمایت کننده می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار