رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد:
حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری و در راستای صیانت از بیت المال، بیش از ۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی استان، رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 27 February 2022
به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان کردستان، ظرف ۹ ماه اخیر این اراضی رفع تصرف شده و به بیت المال بازگشت.
وی افزود: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در این راستا برای ۳۲۴۵ نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت: در راستای رفع تصرف از این اراضی، بیش از ۴۴۸ مورد قلع و قمع صورت گرفت و با وصول گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت.
عالی‌ترین مقام قضایی استان کردستان ضمن اشاره به تشکیل ۲ هزار و ۲۲۲ مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یادشده، تاکید کرد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت المال با پدیده زمین خواری در استان با قاطعیت برخورد نموده و در این خصوص لازم است تمامی دستگاه‌های متولی ضمن انجام وظایف قانونی با همکاری دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار