تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
یکی از موارد مهم در این روزها میزان ابتلای فرهنگیان و دانش آموزان به کرونا با توجه به بازگشایی مدارس و شیوع سویه امیکرون است که به نظر می رسد درصد مبتلایان نسبت به گروه های شغلی دیگر به گونه ای نیست که مسئولین را به اعمال تعطیلی کلاس ها قانع کند .
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰ 05 February 2022

بعد از مدت ها دوباره رنگ بندی کرونایی به تفکیک شهرستان ها وارد فضای مجازی و رسانه ای شد به نحوی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد را به شرح زیر اعلام کرد؛ باشت_زرد ، بویراحمد_نارنجی ، بهمئی_زرد ، چرام_زرد ، دنا_زرد ، کهگیلویه_نارنجی ، گچساران_نارنجی ، لنده _زرد ، مارگون _زرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد دکتر پرویز یزدان پناه هچنین در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان گفت : از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۴۳ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۹۱ نفر بستری و ۳۰ هزار نفر ترخیص شده‌اند.
یزدان پناه افزود: هم اکنون ۱۰۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۳۵ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. این آمار در هفته گذشته حدود ۸۰ نفر بودند. در حال حاضر از مجموع موارد بستری در بیمارستان‌ها ۳۰ نفر مبتلای قطعی است که در هفته گذشته ۱۹ نفر بودند و این نشان دهنده روند افزایشی ملایم بیماری است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۸۸ هزار تست نیز انجام شده که در روز گذشته ۶۷۰ تست داشتیم و از این تعداد ۳۲۵ مورد مثبت بودند و امروز هم بیش از ۳۰۰ تست داشتیم که ۴۸ درصد موارد مثبت می‌باشند که نسبت به دو هفته گذشته حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد مثبت روزانه ما افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه میزان کشندگی کرونا در کشور ۲ درصد و در استان ۱ درصد است، ادامه داد: شمار قربانیان کرونا استان به ۱۰۵۳ نفر افزایش یافته که ۱۰۳۰ مورد فوتی با تست مثبت گزارش شد و متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته هم دو هم استانی جان خود را از دست دادند.
یزدان پناه اظهار داشت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۱۷۸ هزار دوز واکسن تزریق گردیده است که در نوبت اول ۵۲۸ هزار دوز و در نوبت دوم ۴۷۴ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۷۵ هزار دوز تزریق گردیده است.
وی کاهش و جلوگیری از برگزاری تجمعات را ضروری دانست و ابراز داشت: هر گونه تجمع با هر انگیزه‌ای عامل مهمی در شیوع بیماری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه سه شهرستان نارنجی و شش شهرستان استان رنگ زرد کرونایی دارند افزود:شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نارنجی و شهرستان‌های چرام، لنده، بهمئی، باشت، دنا و مارگون زرد رنگ هستند.
درصد ابتلای دانش آموزان و معلمان به تفکیک شهرستان ها
یکی از موارد مهم در این روزها میزان ابتلای فرهنگیان و دانش آموزان به کرونا با توجه به بازگشایی مدارس و شیوع سویه امیکرون است که به نظر می رسد درصد مبتلایان نسبت به گروه های شغلی دیگر به گونه ای نیست که مسئولین را به اعمال تعطیلی کلاس قانع کند .
بر همین اساس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ارائه آمار تفکیکی گفت : میزان شیوع بیماری در کشور ۷/۶ و در استان ۱۴/۵ بوده و بیشترین میزان شیوع استان در شهرستان‌های لنده، چرام و کهگیلویه است و کمترین آن در بویراحمد، دنا و شهرستان گچساران می‌باشد.
دکتر یزدان پناه با بیان اینکه روند بیماری کرونا هم اکنون افزایشی است، تصریح کرد: میزان شیوع بیماری در گروه‌های شغلی معلم و دانش آموز ۲۱/۵ درصد، کارمند ۲۱ درصد، مشاغل آزاد ۱۹/۱ درصد، خانه دار ۱۸/۴ درصد، پرسنل بهداشتی و درمانی ۶/۱ درصد، نیرو‌های نظامی و انتظامی ۵/۴ درصد، افراد بیکار ۲/۸ و دانشجویان ۲/۷ درصد می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : درصد مثبت بودن معلم و دانش آموزان در شهرستان‌های باشت ۴۴/۴ درصد، لنده ۳۸/۶ درصد، کهگیلویه ۳۵/۲ درصد، چرام ۲۵/۴ درصد، بهمئی ۱۸/۲ درصد، دنا ۱۷/۵ درصد، گچساران ۱۷/۳ درصد و بویراحمد ۲۵ درصد و مارگون ۱۵/۴ درصد می‌باشد.
وی اضافه کرد: دانش آموزان زیر ۱۲ سال به علت عدم دریافت واکسن و تراکم زیاد کلاس مدارس به خصوص در شهرستان‌ها حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد افراد زیر ۱۸ سال بستری می‌شوند بنابراین باید مواظب این گروه سنی باشیم. در دانشگاه‌ها نیز توصیه می‌شود کلاس‌ها به صورت ترکیبی یا مجازی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار