جهانبخش وحدت نژاد رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد،گفت :طی تماس تلفنی همراهان بیمار دچار انسداد راه هوایی به علت ورود غذای بلع شده داخل راه هوایی که در شرف خفگی قرار داشت با مشاوره نجات بخش کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ یاسوج و اعزام پایگاه اورژانس ۱۱۵ پایگاه های ۳ و ۴ شهری یاسوج نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 22 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵، وحدت نژاد در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این خبر گفت : مصدوم اول در ساعت ۱۳ و ۳۶ دقیقه روز گذشته و مصدوم دوم در ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه به اوورژانس ۱۱۵ گزارش شد و کارشناسان پرستاری دیسپچ ، ضمن ارائه توصیه های لازم و از راه دور، بلافاصله آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند و با اقدامات پیشرفته بازگشایی راه هوایی(لوله گذاری ریوی) جان دو مصدوم را نجات دادند و بعد از پایدار سازی، به بیمارستان امام سجاد ع منتقل نمودند.
وی ضمن تقدیر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ آقایان افرا و عباسی در پایگاه اورژانس شهری شماره ۴ و حکمت زاده و هنرجو در پایگاه شماره ۳ شهری یاسوج بیان داشت: خفگی اغلب ناشی از ورود ناگهانی جسم خارجی به راه هوایی رخ می‌دهد و مانور هایملیخ اولین قدم در مواجهه با این بیماران بوده و توصیه می‌شود همه افراد آن را یاد بگیرند.
رییس اورژانس ۱۱۵ استان ادامه داد: در بزرگسالان با علایم خفگی ناشی از ورود مواد خارجی، باید پشت بیمار قرار گرفته و دست‌های خود را دور شکم وی حلقه بزنید، بهتر است یک دست خود را مشت کرده و با دست دیگر مچ دستی که مشت کرده اید را بگیرید. سپس شکم بیمار را به سمت بالا در چند نوبت فشار دهید.
وحدت نژاد افزود: در شیرخواران و کودکان زیر یکسال، ابتدا باید دهان کودک را از نظر وجود جسم خارجی بررسی کنید. سپس کودک را روی یک دست خود با حمایت از گردن وی و به روی شکم بخوابانید و ضرباتی به پشت وی بزنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار