گفتگوی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
از جمله مسیرهای ارتباطی مرکز استان ، محور مواصلاتی ، یاسوج به اقلید است که در بخش های حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد ، سخت ترین شرایط هنگام بارش برف را شاهد است و تقریبا هر بارشی در فصل زمستان در محدوده استان برف سنگین است و این یعنی سختی کار برای پرسنل راهداری .
کد خبر: ۱۰۲۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۳ 07 January 2022

مردان جاده های برفی + تصاویر

 

طی روزهای گذشته استان شاهد بارش های بسیار خوبی بود به گونه ای که در برخی مناطق بارش شدید برف رخ داد . این بارش علاوه بر خوشحالی عمومی اما مشکلات زیادی را هم در پی داشت . این بارش های شدید باعث شد که گروهی شبانه روز پای کار باشند تا مشکلات به حداقل برسند . راهداران از جمله گروه هایی هستند که در زمان بروز بحران در پی بارش های شدید ، تقریبا شبانه روز درگیر باز نگه داشتن راه های اصلی و فرعی هستند .
تقریبا همه محوره های منتهی به شهر یاسوج برفگیر هستند که همین عامل ایجاد شرایط سخت کاری برای پرسنل راهداری در این مسیرها است . از جمله مسیرهای ارتباطی مرکز استان ، محور مواصلاتی ، یاسوج به اقلید است که در بخش های حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد ، سخت ترین شرایط هنگام بارش برف را شاهد است و تقریبا هر بارشی در فصل زمستان در محدوده استان برف سنگین است و این یعنی سختی کار برای پرسنل راهداری .
معاون راهدارخانه جاده یاسوج به اقلید ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از سختی شرایط کاری در این محور مواصلاتی سخن می گوید .

افشین طاهرپور گفت: در بارش‌های اخیر در منطقه کاکان ارتفاع برف در گردنه بابا حسن به ٩٠ سانتی متر و گردنه کمهر به سمت ابشار مارگون تا یک متر و صد میلی متر و گردنه کدیور به سمت اقلید ٨٥ سانتی متر رسید که باز نگه داشتن مسیر‌های ارتباطی اصلی و فرعی را بسیار سخت کرده بود.
طاهرپور افزود: عوامل راهداری در مسیر یاسوج به اقلید با همت و پشتکاری که از خود نشان دادند، اجازه قطعی حتی یک لحظه‌ای جاده را ندادند و با وجود بارش‌های سنگین، اما هیچگونه مشکلی در تردد خودرو‌ها ایجاد نشد.
وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر نیرو‌های راهداری ۸ شبانه روز در مسیر حضور داشتند و تلاش‌های زیادی شد تا با وجود حجم سنگین بارش برف، جاده‌ها باز و تردد جریان داشته باشد.
طاهرپور افزود : در کنار بارش‌های سنگین برف ، ریزش سنگ در مسیر هم بر مشکلات باز نگه داشتن جاده‌های این مسیر می‌افزاید و کار راهداران را سخت‌تر می‌کند و با وجود پایان بارش ها، اما همچنان ریزش‌های سنگ در مسیر صورت می‌گیرد که در حال بازگشایی هستیم.
وی گفت : علاوه بر محور‌های اصلی ، جاده‌های روستایی هم در این حوزه در سریع‌ترین زمان ممکن بازگشایی شد و خوشبختانه انسداد جاده‌های روستایی را هم در سریعترین زمان ممکن بازگشایی کردیم و هم اکنون کلیه جاده‌های این حوزه باز است.
معاون راهداری محور یاسوج به اقلید با اشاره به تردد سنگین مسیر ، ادامه داد : پس از پایان بارش‌ها و بازگشایی کامل مسیر‌ها اکنون به علت یخبندان شدیدی که در شب ایجاد می‌شود ، نمک پاشی به صورت مرتب در حال انجام است.
طاهرپور افزود : در بارش‌های اخیر تعداد زیادی از خودرو‌ها در برف گرفتار شدند که با حضور به موقع و تلاش راهداران این خودرو‌ها نجات یافتند.
وی با اشاره به لزوم جهادی کار کردن مسئولان ادامه داد : طی این مدت که بارش برف بسیار سنگین و کولاک شدید بود ، رئیس اداره راهداری شهرستان و مهندس بهره‌مند معاون راهداری استان به طور مرتب در کنار راهداران جاده یاسوج – اقلید بودند که باعث دلگرمی پرسنل می‌شد به گونه‌ای که همکاران ما در این مسیر ۸ شبانه روز مداوم پای کار بودند ضمن اینکه در عدم مسدود شدن جاده هم این حضور میدانی مدیران نقش بسیار زیادی داشت.
طاهرپور گفت : در شرایط سخت بارش و پس از آن ، تعداد زیادی برای تماشای برف به گردنه‌های مسیر هجوم می‌آوردند که باعث ترافیک سنگین می‌شد و البته حضور چشمگیر پلیس راه در کنار راهداران کمک زیادی به حفظ امنیت و نظم در مسیر نموده است و جای تقدیر از این پرسنل زحمت کش و حضور مرتب آنان در کنار راهداران دارد.
وی در پایان بیان کرد : کار راهداری زمستان و درفصل بارش، برف روبی و پاکسازی جاده ، ریزش برداری ، نمک پاشی و یخ زدایی و در فصل کم بارش هم نگهداری راه‌ها ، ترمیم و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی ، تابلو‌ها و از بین بردن نقاط حادثه خیز است که همه ما تلاش داریم وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

تصاویری از محور یاسوج به اقلید در روزهای برفی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار