رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۱۱ هزار و ۳۲۱ ماموریت در کارنامه‌ ۳ ماهه پائیز سال ۱۴۰۰ اورژانس ۱۱۵ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 04 January 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جهانبخش وحدت نژاد در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود : از مجموع این ماموریت ها تعداد ۶ هزار و ۵۴۹ ماموریت مربوط به پایگاه های شهری و ۴ هزار و ۷۷۲ مورد مربوط به پایگاه های اورژانس ۱۱۵ جاده ای بوده است که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۴ درصدی ماموریت ها را داشته ایم.
وی با بیان اینکه ۱۹۴۹ ماموریت از موارد ثبت شده در اورژانس ۱۱۵ ، به حوادث ترافیکی و تصادفات اختصاص دارد، اظهارکرد: خدمات ارائه شده به این مصدومان که در ۳ ماهه فصل پاییز  امسال در اورژانس ۱۱۵  ثبت شده، متاسفانه با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است. همچنین فوت ناشی از حوادث ترافیکی ۳۳ مورد بوده است که افزایش ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را دارد.
وحدت نژاد تاکید کرد: این فوتی ها تا قبل از رسیدن به بیمارستان  در صحنه حادثه ثبت شده است .
وی با اشاره به  افزایش ۲۳ درصدی بیماران قلبی به نسبت مدت مشابه سال گذشته، افزود: ۷ مورد احیای قلبی ریوی موفق و بازگشت حیات توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ در این ۳ ماهه صورت پذیرفته است.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان همچنین از ۶ موزد زایمان موفق در فصل پاییز و در آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ خبر داد که افزایش ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
وحدت نژاد ضمن تاکید بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: پاییز امسال کاهش ۴۰ درصدی در حوزه ماموریت های کرونایی ثبت شده است اما همچنان امار قابل توجهی از ماموریت های اورژانس ۱۱۵ را به خود اختصاص میدهد، به گونه ای که در فصل پاییز امسال تعداد ۵۳۹ ماموریت کرونایی برای اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است.
رییس اورژانس ۱۱۵  افزود: بعد از بیماران کرونایی، بیماران قلبی ، سقوط از ارتفاع، بیماران تنفسی، زنان و زایمان و سکته مغزی به ترتیب بیشترین آمار دریافت خدمات را به خود اختصاص داده است.
وحدت نژاد بیان کرد: بالگرد اورژانس هوایی نیز بعد از وقفه کوتاه با انجام ۸ ماموریت در آذر ماه نقش به سزایی در کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار، انتقال به مراکز درمانی و به تبع آن افزایش سرعت امدادرسانی ها داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار