نماینده بویراحمد دنا و مارگون با اشاره به اینکه طبق مجوز صادره 70 درصد از اعتبار مورد نیاز سد سقاوه از محل بودجه عمومی دولت و 30 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی باید تامین شود، عنوان کرد: شروع فرایند اجرایی منوط به تکمیل مطالعات فاز دو طرح است.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 26 December 2021

به گزارش .تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر اظهار داشت: با پیگیری و رایزنی‌های مستمر و همچنین تلاش مجموعه کارکنان آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مجوز نهایی(ماده 23) احداث سد مخزنی سد سقاوه شهرستان مارگون صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق مجوز صادره 70 درصد از اعتبار مورد نیاز سد سقاوه از محل بودجه عمومی دولت و 30 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی باید تامین شود، عنوان کرد: شروع فرایند اجرایی منوط به تکمیل مطالعات فاز دو طرح است.

روشنفکر یادآور شد: دستگاه اجرایی بر اساس ماده 9 دستورالعمل اجرایی ماده 23 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) متعهد به تامین اعتبار سال اول طرح به میزان متوسط سالانه اعتبار مورد نیاز طرح، از سقف اعتبارات در اختیار برای درج در لایجه بودجه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: زمان اجرای پروژه احداث سد مخزنی سد تنگ سرخ سال 1401 بوده و امیدوارم طبق برنامه زمان بندی این پروژه سال 1406 تکمیل و به بهره برداری برسد.

روشنفکر حجم سد مخزنی سقاوه را 6.1 میلیون متر مکعب را عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال گذشته 15 میلیارد تومان برای اجرای سد تنگ سرخ در مجلس لحاظ کردیم و از محل ماده 56 با مشارکت دو بانک رفاه و توسعه تعاون نیز 25 میلیارد تومان نیز برای این پروژه پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: سد سقاوه علاوه بر رفع نیازهای شرب منطقه، آب صنایع مهم همچون کارخانه سیمان مارگون، شهرک صنعتی و غیره فراهم می‌کند و به نوع زمینه برگشت مهاجرت‌های صورت گرفته را مهیا می‌سازد.

به گزارش تسنیم، سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود 70 کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد باید احداث شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار