امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: اسلام، انقلاب اسلامی و حوادث آن باید تبیین شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 24 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اظهار کرد: رسول خدا راجع به دو مطلب به هرمناسبتی سخن می‌گفت یکی شخصیت علی (ع) و دیگری شخصیت فاطمه (س) و تعبیرات پر مغزی در این باره ذکر می‌نمود، فاطمه یک تکه‌ای از من است جمله‌ای از روایات پیغمبر (س) می‌باشد.

وی افزود: یعنی رسول خدا می‌فرماید همانطور که من عبد خدا بودم، فاطمه تکه‌ای از من است و همچنین می‌فرماید فاطمه (س) منصب نبوت ندارد، اما مقام آن را داراست و بعد‌ها شوهر او نور چشم من یعنی تمام اسلام، قرآن، هدایت و شخص اول آسمان و زمین است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه‌های نماز خطاب به جوانان، خاطر نشان کرد: اسلام پر از معارف و حقایق است، این راه طولانی و آخرت توشه می‌خواهد لذا سعی کنیم تقوا را فراموش نکنیم که اساس کار است.

آیت الله علما با اشاره به تولد حضرت عیسی که شنبه چهارم دی ماه است، ادامه داد: سال اول انقلاب امام خمینی (ره) به مناسبت عید کریسمس و ولادت حضرت عیسی (ع) اطلاعیه‌ای خطاب به اروپا و آمریکا نوشت که کاش به دستور عیسی عمل می‌کردید، آیا آدم کشی‌ها و قتل و غارت‌ها دستور اوست و باید به دستورات او جامه عمل بپوشانید.

وی به تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام که نهضت موفقی بوده و در سراسر کشور عملکرد موفقی داشته است، اشاره کرد و گفت: هشتم دی شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر از شخصیت‌های بلند پایه اسلام و ٩ دی روز بصیرت و روز میثاق با ولایت است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تبیین انقلاب و اسلام یکی از خواسته‌های رهبری است و باید مواردی مثل ٩ دی را تبیین کنیم، یادآور شد: نکته دیگر ناتوانی اسرائیل در مقابل حزب الله و بسیجیان و گزافه گویی‌های سران رژیم غاصب است که باید به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان نموده و آمریکا و اسرائیل و انگلستان حق اظهار نظر درباره ایران اسلامی را ندارند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران بر عقلانیت زینب (س) اصرار داشتنند که ١۴٠٠ سال است اسلام را برای ما زنده نگه داشته و همچنین بعثت و معاد و توحید را حفظ نموده و بر عقلانیت و رفتار خردمندانه او تاکید کردند.

آیت الله علما در پایان بر لزوم تبیین انقلاب اسلامی و توانایی رهبر انقلاب در به زانو در آوردن شرق و غرب تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار