گزارش تابناک از ستاد استانی مقابله با کرونا
نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در حالی برگزار شد که ضمن بیان مهمترین مباحث مطرح در خصوص این بیماری ، اعلام شد که دکتر محمد کاظم نظری به عنوان نماینده نظام پزشکی استان در این نشست ها حضور پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 18 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در حالی برگزار شد که ضمن بیان مهمترین مباحث مطرح در خصوص این بیماری ، اعلام شد که دکتر محمد کاظم نظری به عنوان نماینده نظام پزشکی استان در این نشست ها حضور پیدا خواهد کرد.

مدیریت هوشمند چه شد؟
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۴:۵۳

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارمندان تمام ادارات، نهادها و بانک‌ها که واکسن کرونا نزده‌اند اجازه ورود به محل کار ندارند.

سیدجواد هاشمی بر ضرورت همراهی مردم با سیاست های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تاکید کرد و افزود: شرایط موجود با وجود تلاش و تحمل سختی هایی که مردم در حوزه های مختلف خصوصا سلامت و معیشت با آن مواجه بودند به دست آمده و اکنون باید با جدیت این شرایط را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بر نتیجه بخش بودن همراهی خوب مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تزریق واکسن در کنار فعالیت های جامعه سلامت استان و ستاد کرونا اظهار کرد: ایجاد این آرامش نسبی نباید ما را فریب دهد بلکه کوچکترین غفلت، وضعیت را دوباره به روزهای بحرانی کرونا بازخواهد گرداند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبارزه جدی با کرونا را همراهی کامل مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها عنوان و خاطرنشان کرد: مراسمات و تجمعات، جشن وعروسی ها و همچنین تشییع و خاک سپاری ها حداکثری است و این مسئله نگرانی ها و خطر را دو چندان کرده است.

هاشمی با بیان اینکه در اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا و در راستای حفظ جان و سلامت مردم با قاطعیت عمل شود، تصریح کرد: از شرایط نسبی کنونی کرونا نباید غافل شد وهرگونه قصور و کوتاهی باعث تغییر وضعیت و رنگبندی شده و باید نظارت ها را بیشتر کرد.

وی به شرایط خوب واکسیناسیون در استان و به درک همیشگی هشدار خطر آفرینی کرونا تاکید کرد و ادامه داد: مبادا شرایط فعلی کرونا باعث غفلت گردد و در کار مبارز با کرونا ایجاد کاهلی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لازم الاجر دانستن همه مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا، تاکید و عنوان کرد: همه باید با درک صحیح از شرایط کنونی زمینه ساز ایجاد هم افزایی برای مقابله با کرونا و حفظ و مراقبت از شرایط موجود باشیم.

هاشمی با بیان اینکه در اجرای پرتوکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا قاطعانه عمل خواهیم کرد، افزود: نظارت ها تشدید می شود.

وی به ابلاغ، اجرا و اعمال طرح جدید هوشمند سازی مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: سویه جدید کرونا (امیکرون) هر چند در کشور مشاهده نشده است اما به شدت خطر آفرین بوده و اگر امروز به حد کافی نسبت به آن حساسیت و درک صحیح نداشته باشیم قطعاً عواقب نگران کننده به بار می آورد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تلاش بیشتر صدا و سیما و اصحاب رسانه در فرهنگ سازی و اقناع افکار عمومی برای رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی تاکید تصریح کرد: در کنار نظارت ها، رسانه ها و در راس آن صدا و سیما زمینه ساز فرهنگ مقابله با کرونا در جامعه هستند.

وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ورود کارمندان بدون تزریق واکسن کرونا به ادارات استان جلوگیری شود و با افراد متخلف برخورد قانونی به عمل آید.

چرا آمار ایتلا بالاتر از کشور است؟
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۴:۲۲

دکتر نظری در این نشست به عنوان نماینده سازمان نظام پزشکی استان گفت : میزان شیوع بیماری در استان بیشتر است این به معنی این است که کار کادر پزشکی ما دوبرابر کشور است.
محمد کاظم نظری افزود : باید مشخص شود که دلیل این افزایش میزان شیوع نسبت به کشور چیست؟ و پیشنهاد می کنم جلسه ای جدا از جلسات معمول کرونا برگزار شود و به صورت تخصصی به موضوع پرداخته شود.
نظری ادامه داد : بیان مشکلات صرف در این جلسات نمی تواند موثر باشد بلکه باید راهکار مطرح شود که چگونه بر این مشکلات غلبه پیدا کرد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان در پاسخ به سخنان دکتر نظری گفت : مهمترین دلیل درصد بیشتر بیمار کرونایی استان نسبت به کشور بیماریابی بیشتر است.
دکتر علی ساداتی افزود : در خصوص جلسات مجزا برای بررسی مشکلات هم ما کمیته تخصصی داریم و بررسی می کنیم.
اما یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مشکل را فرهنگی عنوان کرد و گفت : در مراسمات استان تجمعات به شدت بالا است و این مورد مهم را در دیگر استان هابه این صورت نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم گفت : هر چه میانگین سنی بیماران پایین باشد نشانه این موضوع است که ما بیماریابی بهتری داریم.
محمد مهدی بانشی افزود : هر گاه میانگین سن بیماری پایین باشد این به معنی بیماریابی و رفتن به سراغ اطرافیان یک بیمار است و هر گاه میانگین سن بیماری بالاتر باشد به این معنی است که بیمار به مراجع درمانی مراجعه کرده است.
بانشی ادامه داد : درصد مرگ و میر استان نسبت به کشور بسیار پایین تر است که این می تواند به معنی افزایش تعداد بیماریابی باشد که درصد فوتی را پایین می آورد.

بستری ها به پایین ترین میزان رسید
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۲:۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست گفت : از ابتدای همه گیری تاکنون ، کرونا ۴۹۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی را روانه مراکز درمانی کرده است.

دکتر یزدانپناه افزود: در این مدت کل افراد بستری شده در بیمارستان ۲۹۰ هزار و ۷۴ نفر است ضمن اینکه کل افراد ترخیص شده ۲۸۹ هزار و ۶۰ نفر و هم اکنون هم کل بستری موجود ۱۱۴ نفر است که تست ۴۰ نفر مثبت یوده است ضمن اینکه هم اکنون ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با احتساب بستری‌های مشکوک، مثبت و بخش مراقبت‌های ویژه پایین‌ترین میزان در ۱۵ ماه گذشته بوده است.

وی وضعیت باشت، کهگیلویه و بویراحمد را زرد اعلام کرد و گفت: ۹۹۳ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که این پوشش در افراد بالای ۱۲ سال  در نوبت اول ۹۱ درصد و در نوبت دوم ۸۰ درصد است.

یزدانپناه تجمعات و برگزاری حداکثری مراسمات تشییع جنازه و عروسی اشاره کرد و اینکه سبب بیماری می شود، گفت: رعایت پروتکل ها در استان نسبت به استان های دیگر کم است، از طرفی باید آمادگی مقابله با نوع جدید ویروس اومیکرون وجود داشته باشد.

وی افزود: مشکلاتی در حوزه پرداخت حقوق ، خرید کیت و وسایل درمانی از منابع درون استانی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار