اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خود را بر مبنای درآمدی که دارد نمیسنجد بلکه حساب میکند چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تاکنون ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.
به گزارش
تابناک همدان، پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا میگوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر گفت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چگونه میتوان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ بنابراین موتور جست و جو در راستای هدف کاشت درختان ایجاد شد.
میدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزیا همکاری کرده و بر پروژههای جنگل کاری در سراسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهوارهای برای مونیتور درختان بوده است.
اکوزیا به مناطقی با تنوع زیستی بالا که اکوسیستمهای بیولوژیکی دورافتادهای دارند مانند کوههای شرق آفریقا، ماداگاسکار و ساحل برزیل متمرکز شده است. این شرکت تنها درختان بومی را میکارد نه گونههای مهاجم و تاکنون بیش از ۷۵۰ نوع درخت کاشته و در تلاش برای متنوع کردن کارنامه فعالیت خود است.
اکوزیا برای انتخاب پروژههایی که قرار است از آنها حمایت کند دو معیار شامل تاثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و حمایت از جامعه بومی و همچنین احیای طبیعت منطقه را درنظر میگیرد.
به گفته میدوود، شمار کاربران اکوزیا در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است به خصوص در میان جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا کرده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در میان همه موتورهای جست و جو داشته است.
اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده میشوند، درآمد کسب میکند. این تبلیغات توسط بینگ ارائه میشوند که سهمی از درآمد کسب شده از طریق این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم میکند. میزان پولی که اکوزیا از طریق درآمد به ازای هر کلیک کسب میکند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. به همین دلیل درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح میدهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد، اما درآمدش در زمستان به خصوص در ایام نزدیک تعطیلات به اوج میرسد.
این شرکت به شفافیت اهمیت داده و هر ماه گزارشهای مالی منتشر میکند که نشان میدهد چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکوزیا در آوریل ۲.۲۵ میلیون یورو درآمد داشت و کمتر از نیمی از درآمدش معادل ۸۰ درصد از سودش برای کاشت هفت میلیون درخت هزینه شد. باقی درآمدش برای هزینههای مستقیم و غیرمستقیم مانند مالیات، حقوق و تبلیغات صرف شد و ۲۰ درصد باقی مانده به سرمایه گذاریهای سبز اختصاص یافت.
منبعک ایسنا