آغاز گردهمایی بین‌المللی ریاضی در دانشگاه کاشان

پنجاه و یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی ایران با توجه به شرایط کرونایی در آیینی با پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور مجازی در دانشگاه کاشان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 16 February 2021

دبیر علمی پنجاه و یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی نیز گفت: ۴۷۴ مقاله علمی از سوی محققان و دانشمندان به نام ریاضی در سراسر جهان برای ارایه در این گردهمایی پذیرفته شد که ۳۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به نیز به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

سیدعلیرضا اشرفی افزود: این گردهمایی با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در علوم ریاضی، بررسی اندیشه‌های ریاضی‌دانان بزرگ تاریخ ایران برای ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان و آشنایی با قابلیت‌های جامعه ریاضی برای حل مسایل علمی و صنعتی کشور برگزار می‌شود.

وی فراهم کردن بستری مناسب برای تبادل افکار استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکترای ریاضی، تقویت تعامل با جامعه جهانی ریاضیات برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی، بررسی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش ریاضی و یافتن راهکارهای مناسب، بررسی چالش‌های پیش روی دانش ‌موختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آنها و معرفی توانایی‌های علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان را از دیگر هدف‌های پنجاه و یکمین گردهمایی ریاضی ایران عنوان کرد.

پنجاه و یکمین گردهمایی بین‌المللی ریاضی، مهم‌ترین رویداد علمی ریاضیات ایران از ۲۷ بهمن تا اول اسفند به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار