مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک :

یک میلیون و 700 هزار ماهی زینتی در واحدهای پرورش آبیک تولید شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید شده است .
کد خبر: ۷۸۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 06 October 2019

یک میلیون و 700 هزار ماهی زینتی در واحدهای پرورش آبیک تولید شد

به گزارش تابناک قزوین،بیژن لطفی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت : سالانه بیش از ۳ و نیم میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این واحدها تولید و به بازار عرضه می‌شود .

وی اظهارداشت : در حال حاضر  ۱۷ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال است که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی و در قالب مشاغل خانگی نیز انجام و مجوزهای لازم  صادر می شود گفت :  این شاخه از آبزی پروری با توجه به هزینه های پایین مورد نیاز جهت راه اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، می­تواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

 لطفی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مستعد شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی افزود: فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد، استفاده بهره‌برداران از آموزش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی  بستر مناسبی را برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان ایجاد کرده است .

وی از علاقمندان به فعالیت در زمینه تولید ماهیان زینتی خواست : برای کسب اطلاعات بیشتر برای فعالیت در زمینه آبزی پروری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار