همدان جزء پایین‌ترین نرخ‌های مدارس غیرانتفاعی است/ کمبود معلم را دانشجویان فرهنگی جبران می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه گفت: امسال ۲۶۵ هزار دانش آموز در ۴ دوره تحصیلی در سطح استان وجود دارد که ۲۵ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این میزان ۱۰ درصد سایر مدارس استان است که تا پایان دولت تدبیر و امید باید این میزان به ۱۵ درصد برسد.
کد خبر: ۷۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 22 September 2019

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه گفت: امسال ۲۶۵ هزار دانش آموز در ۴ دوره تحصیلی در سطح استان وجود دارد که ۲۵ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این میزان ۱۰ درصد سایر مدارس استان است که تا پایان دولت تدبیر و امید باید این میزان به ۱۵ درصد برسد.

به گزارش تابناک همدان، پورداود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلی برای آغاز سال تحصیلی در استان همدان وجود ندارد، افزود: شعار امسال «مدرسه محوری با حرکت در مسیر عملیاتی کردن چرخش‌های تحول‌آفرین» است و مهارت‌آموزی در حوزه شغلی و اجتماعی از رویکرد‌های مهم امسال است.

وی با اشاره به فعالیتهای این سازمان در راستای تامین نیروهای خود، تصریح کرد: ۲۰۰ معلم در استان همدان کم داریم که با بهره گیری از دانشجویان فرهنگی این کمبود را برطرف خواهیم کرد.

پور داود افزود: استفاده از ظرفیت شاغلان، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان، استمرار خدمت، استفاده از ظرفیت دانشجویان فرهنگیان، خرید خدمات و ... در راستای تامین معلم انجام می‌پذیرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: هیچ نیرویی بدون گزینش نمی‌تواند در آموزش و پرورش کار کند و دانشگاه فرهنگیان و سازمان سنجش موظف به استخدام معلمان هستند.


این مقام مسئول با بیان اینکه معلمان براساس سند تحول بنیادین کارمند نیستند بلکه پژوهشگر و استاد هستند، تاکید کرد: هیچ مشکلی برای شروع سالتحصیلی نداریم و این نوید را به خانواده‌های همدانی می‌دهیم.

وی با اشاره به امتیازات آموزش و پرورش استان همدان هم مطرح کرد: از نظر زیرپوشش قراردادن جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال بازمانده از تحصیل نسبت به میانگین کشوری بالاتر عمل کرده‌ایم به‌طوری‌که این رقم در کشور ۹۴.۷ و در همدان ۹۵.۶ بوده است.

پورداود گفت: از نظر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان هم ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده و در ساخت استخر‌های ورزشی و درمانگاه فرهنگیان هم اقدامات خوبی انجام شده است.

وی درباره نرخ مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: هرساله نرخ‌های جدیدی برای مدارس غیرانتفاعی قرار داده می‌شود که استان همدان جزو پایین‌ترین نرخ‌های مدارس غیرانتفاعی است.

این مقام مسئول درباره علت بسته شدن مدارس فرزانگان فاخر و مدرسان فاخر نیز گفت: دادستان نامه‌ای مبنی بر عملکرد مدرسه به ما داد و ما فقط گزارشی درباره تعداد دانش آموزان و عملکرد مدرسه دادیم و در تعطیلی این مدارس نقشی نداشتیم.

وی در پایان یادآور شد: زنگ اول مهر در مدرسه شریعتی توسط  وزیر علوم به صورت نمادین نواخته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار