بهزیستی در خانه معلولین

کد خبر: ۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایسنا،راضیه خدادوست مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گوی خبری، اظهار داشت: طرح مراقبتی معلولین در خانه یکی از طرح های مهم بهزیستی در سال آینده خواهد بود.

وی در ادامه افزود:در بحث نگهداری معلولین در مراکز، بیش از 86 درصد اعتبارات معاونت های توانبخشی به صورت یارانه به معلولین تعلق گرفته و در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

خدادوست گفت: یارانه نگهداری هر معلول در یک خانواده 53 هزار تومان و همین یارانه برای مراکز 420 هزار تومان برآورد شده بود که اداره کل بهزیستی استان تصمیم به توازن این مبالغ گرفته و در همین راستا مجوزهای لازم برای طرح مراقبتی معلولین در خانه اخذ شده و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

خدادوست با اشاره به نقش خیرین و مشارکت های مردمی اظهار کرد: قشر نیکوکار جامعه همراه همیشگی بهزیستی بوده اند چرا که اگر کمک های مختلف این افراد در جامعه به کمک بهزیستی نمی آمد، بسیاری از طرح های این سازمان عملی نمی شد؛ امیدواریم این همکاری ها و کمک های شایسته مردم فهیم استان همواره بیشتر و بیشتر شود تا بتوانیم با ایجاد امکانات و شرایط بهتر برای معلولین به وظیفه خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از ارگان ها به دلیل مشغله کاری زیاد از تعامل مثبت با بهزیستی غافل مانده اند به همین دلیل نقش رسانه ها و مطبوعات در اینگونه موضوعات بیش از پیش حس می شود.

ایشان افزود:باید برای حل بسیاری از مشکلات، تمامی ارگان ها درگیر با مسائل اجتماعی همکاری لازم را با سازمان بهزیستی داشته باشند تا بتوانیم قدم های اساسی برای حل این مشکلات و معضلات اجتماعی در سطح استان برداشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ها ایجادگر پل ارتباطی میان مسئولین و مردم هستند و وظیفه خطیری را بر عهده دارند؛ مطبوعات چشم بینای جامعه بوده و باید سیاست های خود را بر اساس پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار