اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا در اول اردیبهشت

کد خبر: ۴۰۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 04 April 2017
 به گزارش تابناک یزد،رئیس ستاد انتخابات استان یزد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در تاریخ اول اردیبهشت ماه خبر داد.

محمدعلی طالبی داشت: بر اساس روند قانونی که تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طی می کند، نتایج تا اول اردیبهشت ماه به فرمانداری‌ها اعلام می شود.

وی بیان کرد: پس از اعلام نتایج به فرمانداری‌ها، اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها حداکثر تا دوم اردیبهشت ماه به افراد ثبت‌نام شده اعلام خواهد شد.

طالبی یادآور شد: داوطلبانی که نسبت به رد صلاحیت خود معترض هستند، از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت شهرستان و استان اعلام کنند.

وی یادآور شد: نتیجه بررسی شکایت‌ها نیز ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و اسامی داوطلبان از ۲۰ اردیبهشت ماه نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از اعلام نهایی نیز مهلت یک هفته‌ای تبلیغات کاندیداها آغاز می‌شود و تا ۲۸ اردیبهشت ماه امکان تبلیغات وجود دارد اما بعد از آن تخلف انتخاباتی محسوب شده و با آن برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد یادآور شد: در مهلت تعیین شده برای ثبت نام کاندیداها، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند که هزار و ۳۹ نفر از آنها برای شوراهای شهری و ۲ هزار و ۷۶۱ نفر برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در استان یزد در حوزه شهری یک شورای ۱۱ نفره در مرکز استان، سه شورای هفت نفره در اردکان، میبد و حمیدیا و ۱۷ شورای پنج نفره و در حوزه روستایی ۲۱ شورای پنج نفره و ۳۹۲ شورا سه نفره وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار