جان 70 هزار دانش آموز هرمزگان در خطر

جان 70 هزار دانش آموز هرمزگان در خطر

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به بزرگترین مشکل فضا های آموزشی در استان گفت: وجود دو هزار و 500 کلاس درس تخریبی و غیراستاندارد در استان موجب به خطر افتادن سلامت 70 هزار دانش آموز شده و برای ساخت آنها به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 27 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ماشاالله قاسمی در مراسم هفدهمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز افزود: در سال جاری تعداد 215 مدرسه در قالب 1044 کلاس با زیر بنای بالغ بر 209 هزار متر مربع در استان در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی مصوب شده که 85 درصد آن تخصیص یافته و از اعتبارات ملی نیز 22 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده است.

قاسمی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در امر مدسه سازی در هرمزگان گفت : این بنیاد از سال ۸۹ تاکنون 42 پروژه را در دست اجرا داشته که ۲۲ طرح در قالب ۷۱ کلاس درس با زیربنای چهار هزار و ۸۲۹ متر مربع و اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان آن به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز بیشترین کمک را در امر مدرسه سازی به استان کرده اند افزود: باید بگویم که در عرصه مدرسه سازی در استان 60 درصد از اعتبارات ساخت مدرسه از مشارکت مردم و خیرین و 40 درصد توسط دولت تامین شده است و بیشترین مشارکت در این عرصه را خیرین مدرسه ساز داشته اند ‌که نقش خیرین در جهاد مدرسه‌سازی ستودنی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به  پروزه های نیمه تمام در استان گفت: بیشتر پروژه های دولتی از پروژه های دولتی هستند که می توان گفت 75 پروژه از آنها تعطیل بوده و برای تکمیل آنها نیاز به اعتباری بالغ بر 94 میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به بزرگترین مشکل فضا های آموزشی در استان گفت: وجود دو هزار و 500 کلاس درس تخریبی و غیراستاندارد در استان موجب به خطر افتادن سلامت 70 هزار دانش آموز شده و  برای ساخت آنها به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه 10 درصد مدارس استان دو شتفه اداره می شود افزود: با وجود اینکه سعی بر تک شیفته بودن مدارس شده اما هنوز بیش از 10 درصد مدارس استان به صورت دو شیفته اداره می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار