رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین:

سالانه بیش‌از ۱۵۰ نفر در استان قزوین اقدام به خودکشی می‌کنند

رییس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: سالانه بیش‌از 4000 نفر در کشور و 150 تا 200 نفر در استان قزوین اقدام به خودکشی می‌کنند که متاسفانه دانش آموزان هم در این طیف مشاهده می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، محمد میرباقری رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین درسومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر استان که صبح امروز درسالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در سنین کم، آموزش و پرورش قصد دارد دوره‌های آموزش پیشگیری در زمینه مفاسد اخلاقی، اعتیاد و طلاق را از بهمن ماه سال جاری برگزار نماید.

وی افزود: میانگین استفاده از فضای مجازی در جهان ۱۶ساعت در ماه است اما در کشور ایران این مقدار ۵ ساعت در روز می باشد.

میرباقری افزود: ۴۰ درصد افراد در جامعه مخاطب شبکه‌‎های ماهواره‌ای و ۳۴درصد بیننده ناخواسته سایت‌های مستهجن هستند.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: یک هزار و سیصد معتاد و ۳۰۰ هزار نفر مصرف کننده مشروبات الکلی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتیاد در زنان رو به افزایش است گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی زنان به مصرف سیگار، شیشه و نام قرص‌‎های لاغری معتاد هستند.

میر باقری بیان کرد: ۱۵میلیون پرونده قضایی در محاکم قضایی وجود داشته که این امر باعث درگیری خانواده‌ها و ایجاد آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد: روزانه ۶ نفر در کشور به قتل می رسد که این امر نشان می‌دهد افراد در کنترل خشم و عصبانیت دچار مشکل هستند و در حالت عصبانیت با سلاح سرد به طرف مقابل حمله می‌کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۴۰۰۰ نفر در کشور اقدام به خودکشی می‌کنند گفت: ۱۵۰ تا ۲۰۰نفر در استان قزوین در طول سال اقدام به خودکشی می‌کنند که متاسفانه دانش آموزان هم در این طیف وجود دارد.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین ابراز کرد: با توجه به گزارش پلیس، در ۹ ماه گذشته حدود ۵۱۴ تُن مواد مخدر و قرص روانگردان در کشور کشف شده است که همین امر توجه به ارائه آموزش‌هایی در جهت کاهش اعتیاد را ضروری کرده است.

میرباقری گفت: معلمین علاوه بر وظیفه آموزشی باید در زمینه پرورش و آموزش‌ها‌ی اخلاقی، مذهبی و فرهنگی دانش‌آموزان تلاش کنند.

این مسوول تصریح کرد: کلاس‌هایی در جهت پیشگیری از مفاسد اخلاقی به وسیله مدیریت عواطف و هیجانات، بلوغ و کنترل خشم ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اجتماعی آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: تمامی مدارس دولتی و غیرانتفاعی شامل این طرح هستند و هدف از آن شناخت موارد پرخطر و آشنایی با روش‌های خود مراقبتی در رابطه با محیط پیرامون دانش آموزان است.

این مسوول تاکید کرد: برای دانش‌آموزان پایه هشتم کلاس‌های مهارت خودشناسی، دوستیابی و تصمیم‌گیری و پایه نهم حل مسئله، جرئت‌ورزی و کنترل هیجانات  را در نظر گرفته ایم.

وی در پایان با بیان اینکه درهر ۳ دقیقه یک طلاق و روزانه ۴۵۰ طلاق در کشور ثبت می‌شود، افزود: محور آموزشی کاهش و کنترل طلاق برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف که خانواده آن‌ها در معرض این پدیده شوم هستند یا طلاق گرفته‌اند، برنامه‌ریزی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار