فولاد نی ریز پس از 9 سال به بهره برداری می رسد؟

فرماندار شهرستان نی‌ریز گفت: میزان اعتبار پیش‌بینی شده فولاد شهرستان نی‌ریز از محل فایناس ۲۶۰ میلیون یورو است.
کد خبر: ۳۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 10 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدرضا امیری،با اشاره به پیش‌بینی تامین اعتبار فایناس فولاد نی‌ریز اظهار داشت: جذب این اعتبار از طریق فایناس در دست اقدام بوده و امید است در کمترین زمان ممکن همانند برخی از مجتمع‌های فولادی در دست ساخت کشور بازگشایی اعتبار شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های چینی در کارشناسی‌های خود به هر میزانی که اعتبار نیاز باشد مبلغ فایناس را برای بخش‌های تولید آهن اسفنجی و فولاد در این کارخانه تعیین می‌کنند بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال بخش احیای این کارخانه که شامل تولید آهن اسفنجی است به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار نی‌ریز تصریح کرد: در حال حاضر با مشارکت و همت سرمایه‌گذار تامین اعتبار لازم از منابع مختلف به‌ویژه گشایش فایناس کارخانه فولاد نی‌ریز در دست اقدام است.

وی گفت: روند اجرای این طرح که از سال 85 آغاز شد به علت مشکلات تأمین سرمایه‌گذاری کند بود که با تدابیر در نظر گرفته شده از سوی ایمیدرو 65 درصد سهام این طرح به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شده است تا شتاب بیشتری در اجرای این طرح صورت گیرد.

به گزارش تسنیم،فولاد نی‌ریز استان فارس از طرح‌های هفت گانه فولاد کشور است که با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو ) و شرکت سرمایه‌‌گذاری غدیر به نسبت 35 و 65 درصد در زمینی به مساحت 500 هکتار در دست ساخت است.

کارخانه فولاد نی‌ریز پس از بهره‌برداری تولیدکننده انواع آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن و انواع شمش فولادی است که برای بیش از 800 نفر به طور مستقیم اشتغال‌‌زایی ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار