تشکیل کمیته تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از تشکیل کمیته تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران با هدف کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی قم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 15 November 2016
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند یکی از مشکلات مطروحه در بخش تعاون را موضوع شکایات از شرکت‌های تعاونی را در حوزه تعاونی‌های مسکن مهر عنوان کرد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته این تعاونی‌ها اعتراضات، تجمعات و مراجعات بسیار گسترده‌ای به مراجع قضایی ارائه کرده بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه با اشاره به اقدامات استان برای رسیدگی سریع‌تر به این پرونده‌ها تصریح کرد: تشکیل و فعال کردن هیئت‌های داوری در اتحادیه‌ها و اتاق تعاون، عدم ارجاع پرونده شرکت‌های تعاونی به مراجع قضایی، حل و فصل تمامی موضوعات و مشکلات به طور مستقیم و نیز الزام شرکت‌های تعاونی به انجام حسابرسی توسط کارشناسان رسمی دادگستری در این راستا پیگیری شد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه تعاونی‌های مسکن مهر استان با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اتحادیه ذیربط برای رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت‌های تعاونی مسکن مهر و حل و فصل موضوعات مورد شکایت اعضاء در این کمیته نیز در اولویت اقدامات بود.

بازوند همچنین از تشکیل کمیته تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در قم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای حوادث در کارگاه‌های ساختمانی و شرکت‌های پیمانکاری، مفتوح بودن تقریبا نیمی از پرونده‌های حوادث ناشی از کار در مراجع قضائی و انتظامی در بخش ساختمان و پیمانکاری  این کمیته از سال گذشته آغاز به کار کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه برنامه‌های کمیته صلاحیت ایمنی پیمانکاران در سال جاری در راستای اقتصاد مقاومتی و صیانت از سرمایه های انسانی و مادی دنبال شده است عنوان کرد: در راستای افزایش ایمنی محیط کار بازرسی‌های ادواری  از کارگاه‌های پرخطر و کارگاه‌های ساختمانی استان انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار