ترمیم دیواره آسیب دیده پل برومی اوایل مهر به پایان می رسد

باتوجه به روند کار و پیشرفت فیزیکی خوبی که در خصوص ترمیم دیواره آسیب دیده پل برومی مشاهده می شود تا 10 روز آینده ترمیم دیواره آسیب دیده پل برومی اهواز به پایان می رسد.
کد خبر: ۲۹۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 15 September 2016
رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت: باتوجه به روند کار و پیشرفت فیزیکی خوبی که در خصوص ترمیم این سازه شاهد هستیم، تا 10 روز آینده ترمیم دیواره آسیب دیده پل برومی اهواز به پایان می رسد.

مهراب رحیمی اظهار کرد: بخشی از بلوک های دیوار نگهدارنده خاک مسلح این سازه حدود یک هفته پیش به دلیل فرسودگی بلوک های بتنی و فشارجانبی ناشی از تردد زیاد وسایط نقلیه از جمله تردد زیاد خودروهای سنگین شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری و همچنین سایرشرکت های بزرگ، فرو ریخت..

وی گفت: پس از اطلاع از این موضوع بلا فاصله بازدید کارشناسان این اداره انجام و پس از بررسی های ایمنی، اقدامات اولیه در جهت ترمیم این سازه آغاز شد. 

وی افزود:همچنین باتوجه به اهمیت پل روگذر برومی به منظور تردد وسایط نقلیه، تمهیدات لازم برای عبور و مرور کاربران همزمان با فعالیت کارگران انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت: درابتدا کاربران جاده ای نگرانی زیادی برای تردد از روی این سازه داشتند و همین امر حساسیت ما را برای سرعت بخشیدن به کار ترمیم پل بیشتر کرد.

رحیمی درخصوص اعتبارات مورد نیاز ترمیم و مقام سازی دیوار ضامن پل برومی گفت: اگرچه منابع مالی مناسب و پیش بینی شده ای را در چنین شرایطی در اختیار نداریم ولی به دلیل اهمیت موضوع برای بازسازی آن پیمانکاری را مشخص کرده تا اقدامات بازسازی را به سرعت انجام دهیم.

وی بیان کرد: نقاط دیگری از این سازه نیز نیازمند ترمیم است و باتوجه به شرایط کنونی برنامه های جدی برای ترمیم و بازسازی این نقاط در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز ادامه داد: برای ترمیم نقاط آسیب دیده این سازه حدود 15 میلیارد ریال اعتبار نیازاست.

وی بیان کرد: چنین اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی بوده وهمین امر باعث شده اعتبارات مورد نیازآن از محل اعتبارات نگهداری راه و ابنیه فنی تامین شده است.

رحیمی تصریح کرد: بررسی وضعیت سازه پل ها، جاده ها و ابنیه فنی راه های شهرستان اهواز به صورت مستمر توسط کارشناسان این اداره انجام می شود اما اعتبارات به اندازه ای نیست که بتوانیم به یکباره نقاط فرسوده را ترمیم کنیم.

وی ادامه داد: احداث 10 کیلومتر جاده در روستاهای غیزانیه یکی دیگرازاقدامات موثر ما برای برقراری ارتباط بین روستاهای این منطقه با یکدیگر و جاده اصلی اهواز- سربندر بود که برای این پروژه پنج میلیارد ریال اعتبار از محل راه های روستایی تامین شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت: روستائیان این منطقه درسال های گذشته به دلیل خاکی بودن این مسیرمشکلات عمده ای داشتند که در زمان حاضر با احداث این جاده بخش عمده ای از مشکلات تردد آن ها برطرف شده است.

وی تصریح کرد: یکی ازخواسته های ما ازمسئولان استان بخصوص شرکت های نفت و ملی حفاری این است که تعامل بیشتری با ما داشته باشند چرا که تردد فراوان دستگاهای سنگین نگهداری سازه ها و جاده ها را برای ما دشوار کرده است.

پل برومی در محور اهواز - سربندر واقع شده است و متصل کننده اهواز به شهرهای شرقی و شمال شرق خوزستان و استانهای فارس، کهگلویه و بویر احمد ، چهارمحال بختیاری ، بوشهر و اصفهان می باشد.

این پل بزرگ و ترانزیتی بیش از 10 سال قدمت دارد که با وجود اینکه مدت زیادی از عمر این پل نمی گذرد اما به دلیل تردد بسیار زیاد وسایط نقلیه سبک، نیمه سنگین ، سنگین و کامیونهای حمل مواد سوختنی از روی آن و با وجود استحکام کم و بتنی نبودن آن این روزها شاهد تخریب این پل هستیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار