رشد علمی ایران 13 برابر رشد علمی جهان!

ایران در حالی در جایگاه نخست تولید علم در منطقه و خاورمیانه قرار گرفته که توانسته است تولیدات علمی خود را در 8 سال گذشته یعنی از سال 2005 تا سال 2013 از 8 هزار و 100 مقاله به بیش از 40 هزار مقاله برساند . این در حالی است که تولید علم در دنیا در این مدت تنها با یک سوم رشد از یک میلیون و 800 هزار مقاله به 2 میلیون و 300 هزار مقاله رسیده است.
کد خبر: ۱۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 01 April 2015
معاون پژوهش و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از شتاب موشکی تولید علم و روند پرشتاب و رو به رشد آن در ایران خبر داد .
به گزارش تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی گزنی گفت : در جدید ترین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تولید علم در ایران به 5 برابر رسید .
وی افزود: براساس جدیدترین نتایج اعلام شده در پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس سهم جمهوری اسلامی ایران در تولید علم جهان به یک و نیم درصد از کل تولید علم دنیا رسیده است .
براساس اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام در نخستین رتبه بندی علمی بیش از 550 دانشگاه جهان اسلام ، ایران در صدر جدول این رقابت علمی قرار گرفته است .
گزنی افزود : ایران در حالی در جایگاه نخست تولید علم در منطقه و خاورمیانه قرار گرفته که توانسته است تولیدات علمی خود را در 8 سال گذشته یعنی از سال 2005 تا سال 2013 از 8 هزار و 100 مقاله به بیش از 40 هزار مقاله برساند .
این در حالی است که تولید علم در دنیا در این مدت تنها با یک سوم رشد از یک میلیون و 800 هزار مقاله به 2 میلیون و 300 هزار مقاله رسیده است.
معاون پژوهش و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت : ایران بعد از آمریکا با 60 سال تجربه در مطالعات استنادی و کشور هلند ، بنیانگذار سومین نظام استنادی جهان است.
دفتر اصلی این مرکز در شیراز قرار دارد .
معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیشترین تولیدات علمی 5 سال اخیر ایران را درحوزه فنی و مهندسی بیان کرد و افزود : این حوزه 22 درصد تولیدات علمی کشور را در بر می گیرد.
وی همچنین تولیدات علمی ایران در رشته های شیمی را 14 درصد ، فیزیک هشت و 5 درصد ، علوم مواد هشت و 8 دهم درصد ، علوم رایانه 6 و 5درصد ، ریاضیات 5 و 3 درصد ،کشاورزی 3 و 3 درصد و مکانیک را 3 درصد اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار