در دیدار شهردار تبریز با معاون استاندار کربلا مطرح شد

توسعه همکاری‌های «تبریز و کربلا» با تکیه بر اشتراکات گسترده فرهنگی و مذهبی

شهردار تبریز با اشاره به اشتراکات عمیق مذهبی و فرهنگی دو شهر، بر لزوم توسعه همکاری‌های طرفین تاکید کرد.
کد خبر: ۱۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 08 February 2016
به گزارش تابناک تبریز  از شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدر با معاون استاندار کربلا و فرماندار کربلا در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی و مذهبی شهر تبریز اَظهار داشت: تبریز، نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر علامه‌ها و سرداران عاشورایی است.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که عشق شهروندان تبریزی به امام حسین (ع) و کربلای معلی، در جای‌جای این شهر بارز است، افزود:  معتقدم با تکیه بر همین پشتوانه ممتاز، باید همکاری‌هایی را پایه‌گذاری کنیم که تاکنون کمتر مورد توجه قرار داشته است.

نجفی خاطرنشان کرد: در همین راستا، با توجه به نقش‌آفرینی تبریز در ستاد عتبات عالیات و عملیاتی در اجتماعات اربعین سال‌های اخیر، همکاری‌های عمرانی و خدماتی دو شهر باید در بستر منسجم‌ و مستمری تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: این همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، عمرانی و سرمایه‌گذاری باید نمود واقعی داشته باشد.

جاسم الفتلاوی، معاون استاندار کربلای عراق نیز در این دیدار، با قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار تبریز اظهار داشت: کربلا صدای رسای تشیع و متعلق به عموم شیعیان جهان است.

معاون استاندار کربلا اضافه کرد: همراهی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران با عراق، نمود حقیقی پیوند دیرینه دو ملت معتقد و متدین است.

الفتلاوی ادامه داد: در این میان، خدمات ارزشمند آذربایجان‌شرقی و تبریز در اجتماعات اربعین حسینی و سایر برنامه‌های اجرایی استان کربلا، چشمگیر و قابل تقدیر است.

در  این دیدار مقرر شد، برنامه‌های دقیق تعامل دو طرف در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تنظیم و اجرا شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار