دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

ساماندهی و مهارت‌آموزی معتادان مورد تاکید دولت سیزدهم است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ساماندهی و مهارت‌آموزی معتادان وظیفه حاکمیت بوده و مورد تاکید دولت سیزدهم می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 11 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ مردان ارومیه، ضمن قدردانی از مسئولان استانی و بویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای راه‌اندازی مرکز مذکور، با بیان اینکه ساماندهی و مهارت آموزی معتادان مورد توجه دولت است، افزود: ریاست جمهوری از روز‌های ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم، همواره بر ساماندهی معتادان تاکید داشته و دستورات ویژه‌ای در این حوزه صادر کرده اند.

وی با بیان اینکه معتاد عضوی از جامعه بوده و اگر در اثر غفلت، معتاد شده نباید در گوشه خیابان رها شود، خاطرنشان کرد: این وظیفه حکومت است تا فرد معتاد را درمان کرده و با مهارت‌آموزی یا بازآموزی مهارت، آنها را به آغوش خانواده برگرداند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه اعتیاد یک آسیب مهم و منشا بسیاری از سایر آسیب‌ها، چون طلاق و جرایم خرد و سنگین است، افزود: وظیفه همه است که برای ساماندهی معتادین، دست در دست هم دهیم و تا شاهد ریشه‌کنی اعتیاد به معنای واقعی در جامعه باشیم. 

وی در پایان، مهارت آموزی و اشتغال و توانمندسازی را حلقه مفقوده در درمان معتادین دانسته و اضافه کرد: اگر مشکل مهارت‌آموزی و اشتغال حل نشود، احتمال بازگشت معتادین بهبود یافته به سمت اعتیاد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار