برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش در گلستان

مدیرکل صمت گلستان از برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در گرگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 08 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، درویشعلی حسن‌زاده عصر اظهارکرد: با توجه به نقش، اهمیت و جایگاه فرش ترکمن و دستباف در سطح کشور و استان گلستان و با هدف حمایت از بافندگان و تولیدکنندگان این حوزه، پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در میدان ترمینال-ابتدای جاده آق‌قلا، فروشگاه اسکای‌مون از ساعت ۱۶ الی ۲۱ دایر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بافندگان و هنرمندان فعال این حوزه ضمن به نمایش گذاشتن دست‌سازه‌های خود، بخشی از تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

مدیرکل صمت گلستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار بافنده در استان گلستان فعال هستند که از این تعداد چهارهزارو ۶۰۰ نفربیمه تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد:بعد از شیوع بیماری کرونا و تصمیم بر رفع تعهد ارزی در سال‌های ۹۸ و ۹۹، بازار فرش دستباف و به ویژه فرش ترکمن دچار چالش شد که امید داریم با تغییر دستورالعمل رفع تعهد ارزی بصورت یکساله شاهد بهبود بازار این صنعت در کشور باشیم.

حسن‌زاده گفت: تلاش داریم تا در صورت فراهم بودن زمینه لازم و سرمایه‌گذاری مناسب بتوانیم زنجیره ارزش فرش دستباف را در چند سال آینده در گلستان تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال دو تن فرش دستباف به ویژه فرش ترکمن به ارزش دلاری، ۵۰ هزار دلار از استان گلستان به مقصد کشور‌های مختلف صادر شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار