فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

خودکشی و دگر کُشی با اسحله صورت می گیرد

پرونده قتل دختر ۱۷ ساله به نام عاطفه صالحی مقدم مقیم منطقه اکبرآباد شهر یاسوج که روز پنجشنبه، 30 بهمن ماه به قتل رسید، از نظر پلیس هنوز مفتوح است و نیازمند همکاری برخی افراد است
کد خبر: ۱۰۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 03 October 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزاع دسته جمعی در این استان 10 درصد افزایش داشته است.

سردار غلامعباس غلامزاده در جمع خبرنگاران افزود: نزاع دسته جمعی طی سه ماهه اول امسال با شیب تند افزایش 20 درصدی داشت.

وی اظهارکرد: پایین بودن آستانه تحمل، اختلافات خانوادگی، مسایل زناشویی و فامیلی، اختلافات گذشته و احساس کمبود در برخی موارد و همچنین مشکلات فرهنگی از مهمترین دلایل نزاع دسته جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عدم کنترل یک نزاع فردی و کوچک باعث بوجود آمدن نزاع دسته جمعی می شود.

خودکشی و دگر کُشی با اسحله صورت می گیرد

سردار غلامزاده تصریح کرد: در زمینه تیراندازی و استفاده از اسلحه در عروسی و مراسم عزا در این استان کارهای فرهنگی صورت گرفته است و در همین راستا مستندی تهیه شده که در هفته نیروی انتظامی از شبکه دنا پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی اسلحه های مجاز و جمع آوری سلاح های غیر مجاز از برنامه های ما است و از ابتدای سال‌جاری تاکنون کشفیات اسلحه غیرمجاز در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که مجازات ها در زمینه تیراندازی در عروسی و مراسم عزا بازدارنده باشد تأثیرگذار خواهد بود اما باید کار فرهنگی و فرهنگ سازی از سوی افراد صاحب تریبون در مساجد، مدارس و دانشگاهها نیز صورت گیرد که وجود اسحله احساس امنیت نمی کند.

سردار غلامزاده بیان کرد: باید اسلحه در این استان ساماندهی شود تا افرادی که صلاحیت نگهداری سلاح را ندارند، سلاح به دست نگیرند و سلاح نداشته باشند.

وی گفت: خودکشی توسط سلاح و دگر کُشی در نزاع ها با اسحله صورت می گیرد که با ساماندهی می توانیم جلوی این مسایل را بگیریم و کاهش دهیم.

80 درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در 30کیلومتری شهرها رخ می دهد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 80 درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و در صورتی که این نقاط ایمن سازی و چهارخطه شوند بیشتر این مشکلات رفع و تصادفات کاهش می یابند که این استان در زمینه ایمن سازی و جاده های چهارخطه رتبه آخر کشور را دارد.

برخی زیرساختهای ترافیکی و شهری استان مشکل دارند

سردار غلامزاده تصریح کرد: برخی زیرساختهای ترافیکی و شهری استان از جمله حمل و نقل درون شهری، ناوگان عمومی، ساماندهی معابر، ایستگاههای تاکسی و اتوبوس، خط کشی خیابانها، استفاده از چراغ فرمان، ایجاد پل مکانیزه برای عابر پیاده، اصلاح هندسی برخی خیابانها مشکل دارند که باید متولیان امر و مسئولان مربوطه برای رفع آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: سامانه مانیتورینگ هوشمند این استان که می تواند برای کنترل مسایل ترافیکی و اجتماعی موثر باشد، نسبت به سایر استانهای کشور عقب تر است و نیازمند اعتبار است که امیدواریم با توجه و کمک مسئولان به جایگاه شایسته ای برسد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون گریزی در این استان زیاد است، عنوان کرد: پیاده رو فروشی و سد معبر از مهمترین مشکلات شهرهای استان بخصوص شهریاسوج است.

پرونده قتل دختر 17 ساله هنوز مفتوح است

سردار غلامزاده در خصوص پرونده قتل دختر 17 ساله اظهارکرد: پرونده قتل دختر ۱۷ ساله به نام عاطفه صالحی مقدم مقیم منطقه اکبرآباد شهر یاسوج که روز پنجشنبه، 30 بهمن ماه به قتل رسید، از نظر پلیس هنوز مفتوح است و نیازمند همکاری برخی افراد است.

وی خاطرنشان تأکید کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه سالجاری ملاک ما قانون است و برای تأمین امنیت تجمعات و برنامه های دارای مجوز بعنوان عضو شورای تأمین استان به وظیفه خود عمل می کنیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای ساماندهی و نظارت پاساژها، فروشگاهها و مغازه های شهرهای استان نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش اتاق اصناف هستیم.

سردار غلامزاده اضافه کرد: با اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنیت استان طبق قانون و بصورت جدی برخورد می شود و برای ایجاد امنیت و ارامش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار