تحلیل سیاسی؛
اکنون چه مردم لنده بخواهند و چه نخواهند این شورا به مانند شورای سابق تقسیم شد  بطوریکه یکی از منتخبین می گوید انتخاب هیات رئیسه شورای ششم با هدف انسجام درونی شورا تفاهمی بود، با تفاهم رئیس برای شورا انتخاب کردیم و اعضا با اشتیاق پذیرفتند که  منشی و خزانه دار و سخنگوی شورا باشند که به دلیل برخی موضع گیریهای دوستان افرادی از شورا دیگر این عناوین را قبول ندارند.
کد خبر: ۹۹۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 25 September 2021

شورای ششم لنده و چالش های پیش رو/هیات رئیسه ای که در روزهای نخست بهم ریخت..!

شورای پنجم لنده را میتوان از پر حاشیه ترین شوراهای ادوار این شهر نام برد بطوریکه حاشیه های آن شورا تا روز آخر ادامه داشت. شورایی که اختلافات در آن از روزهای نخست و بیشتر حول انتخاب شهردار شروع شد و تا پایان این اختلافات ادامه داشت.

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ از جمله ی بدترین آسیب ها در یک مجموعه ی مشورتی، خود برتربینی، اهمیت ندادن به نظر دیگران، تقسیم مجموعه و موضع گیریهای قومیتی است بگونه ای که این موضع گیری ها باعث شود یک مجموعه به مخالفین و موافقین همدیگر تبدیل شود.

متاسفانه آن همه اختلاف و حاشیه درس عبرتی برای شورای ششم نشد و می بینیم این شورا  هم تقسیم شد. تقسیمی که در چنین مجموعه های از آن به گروه های اقلیت و اکثریت یاد میشود.

عمدتا شکل گیری این تقسیم بندی حول انتخاب شهردار بوجود میآید طوریکه تا پایان هر دوره ادامه می‌یابد و آنکه که ضرر میکند مردم هستند..!

این روزها شورای ششم لنده حال روز خوشی ندارد. کارشناسان و حتی مردم عادی بر این نظر هم عقیده هستند که عمدتا انتخاب شهردار ۳ رایی در یک مجموعه ی پنج نفره  آسیب هایی را به دنبال دارد که مهمترین آسیب در آن تقسیم شورا به دو گروه اکثریت و اقلیت است.

عمدتا در اکثریت مناطق شاهد هستیم که روند انتخاب شهردار بگونه ای است تا این فرصت به نخبگان آن منطقه داده شود خود را به همه ی اعضا ی یک شورا معرفی و سپس آنها از میان برنامه های اشخاص به انتخاب شهردار بپردازند.

این رویه حتی در مناطق عشیره ای بارها تکرار و اگر شورایی بخواهد با نگاه قومیتی دست به انتخاب شهردار بزند از میان نخبگان یک قوم با تحلیل و بررسی رزومه ی افراد انتخاب صورت گیرد.

متاسفانه باید گفت شورای لنده هیچ یک از آیتم های مربوط به انتخاب شهردار را رعایت نکرد و انتخاب شهردار بجای آنکه در صحن شورا به بحث و تبادل نظر گذاشته میشد بیش از چهل شبانه روز به پستو های خانه ها کشیده شد.

اینجا بحث روی شخص انتخاب شده ی فعلی نیست و روی سخن با چگونگی طرح همه ی گزینه ها از آغاز است که تا به امروز در میان افراد شورای ششم مطرح شدند. گزینه های که هرگز به صحن شورا نیامدند تا این فرصت به همه ی اعضا داده شود روی آنها بحث و تبادل نظری صورت گیرد.

روند طرح تمامی گزینه ها را میتوان گفت شیوه ی مافیایی پشتیبانی میکرد بطوریکه یک شخص از عضوی قول یک رای را میگرفت و با شیوه های مختلف به دنبال کسب دو رای بصورتی تکی بود.

اکثریت شهروندان روی این رویه نقد دارند و بارهای بار با همین اعضای فعلی که صحبت هم میشد برخی از آنها پذیرفتند که انتخاب شهردار خارج از صحن شورا و به دور از حق رای تمامی اعضا منجر به فاصله میان این مجموعه میشود.

اکنون چه مردم لنده بخواهند و چه نخواهند این شورا به مانند شورای سابق تقسیم شد  بطوریکه یکی از منتخبین می گوید انتخاب هیات رئیسه شورای ششم با هدف انسجام درونی شورا تفاهمی بود، با تفاهم رئیس برای شورا انتخاب کردیم و اعضا با اشتیاق پذیرفتند که  منشی و خزانه دار و سخنگوی شورا باشند که به دلیل برخی موضع گیریهای دوستان افرادی از شورا دیگر این عناوین را قبول ندارند و بهتر باید گفت شورای ششم به سرنوشت شورای پنجم گرفتار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار