نادریان : يك گلايه ما به عنوان دستگاه قضايي استان نيز اين است اصحاب رسانه نتوانستند آن تعامل لازم را در بستري مطلوب و ضابطه مند با مراجع قضايي استان به نحو صحیح ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۹۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲ 23 September 2021

به منظور ارائه راهکارهای مطلوب با محوريت تعامل سازنده ی دستگاه قضایی و اصحاب رسانه، نشستی امروز در ساختمان سپهبد شهید سردار سلیمانی، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار گردید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست که با حضور حمید نادریان معاون دادستان مرکز استان ترتیب یافته بود علاوه بر نمایندگان دستگاه قضا، خردمند معاون مطبوعاتي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسوي منش مسئول خانه مطبوعات استان و برخی مدیران و خبرنگاران خبرگزاری های کشوری و سایت های استانی نیز حضور داشتند.

 در آغاز این نشست معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان دبیر جلسه، در سخنانی یاد و خاطره دلاور مردی های رزمندگان اسلام را، در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و در خصوص این نشست اظهار کرد: یکی از اولین انتقاداتی که همواره اصحاب رسانه فعال استان مطرح مي نمايند و پرسش معمول گرديده اين موضوع است که چرا اين چنين جلسات تعاملي و يا با رويكرد آموزشي بطور منسجم منظم برگزار نمي شود و از صاحبان قلم دعوت نمي شود تا در اين چنين جلساتي شركت نمايند اما به محض، تشکیل پرونده بر علیه اصحاب رسانه و موارد خاص، رسانه ها را دعوت می کنند.

نادریان بيان داشت: لازم به دكر است كه افق نگرش مسولان دستگاه قضايي به ويژه رئيس كل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مركز استان بسيار روشن و گسترده است و این انتقادات موجب این نمی شود که نقاط قوت و گسترده اصحاب رسانه فعال در استان را نادیده بگیریم.

نادریان ادامه داد: يك گلايه ما به عنوان دستگاه قضايي استان نيز اين است اصحاب رسانه نتوانستند آن تعامل لازم را در بستري مطلوب و ضابطه مند با مراجع قضايي استان به نحو صحیح ایجاد کنند.

وی افزود: مرجع قضایی و هم مراجع ناظر شامل خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار آنند که اصحاب رسانه هر جایی که ابهام دارند و نقاط بحث برانگیزی وجود دارد این موضوعات را در قالب فعاليت ژورناليستي با ارائه نظريات تخصصي و راهكار رفع، مطرح کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان با بیان اینکه با روی گشاده شبهات و ابهامات احتمالي را پاسخ گو هستیم و  این مضوعات بیانگر آن است که دستگاه قضا متقاضی این تعامل می باشد.

نادریان گفت: رسانه ها در فضای مجازی فقط به ارسال سر تیتر مطالب و به نگاه یک فعاليت روزمره و اینکه صرفا در صفحات مجازي حتي با يك بازنشر ساده حضور دارند اکتفا نكنند، بلكه در يك حركت پويا به سمت بالندگي استان و فعاليت رسانه اي خويش جهش نمايند.

نادریان درپایان اظهار داشت: انتقادات موجب این نمی شود که بخواهیم نقاط قوت گسترده اصحاب رسانه فعال در استان را نادیده بگيريم.

رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به حضور اصحاب رسانه ملی، کشوری و استانی رعایت نظم در همه امور را در فرمایش امیر بیان حضرت علی (ع) یادآور شد.

خردمند در ادامه به تعداد پایگاهها و جراید خبری در استان اشاره کرد و گفت: در استان 114 پایگاه خبری، 5 روزنامه و 6 هفته نامه فعال، 14 خبرگزاری و نمایندگان رسانه های سراسری و 45 نفر و اعضای خانه مطبوعات تا امروز 181 نفر می باشند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت رسانه در استان نوپا و پویا عنوان کرد و افزود : همه این ها نشانه ی رشد چشمگیر رسانه در استان است و نیازمند آنیم که همپای با رشد کمی به رشد کیفی هم توجه کنیم.

وی در خصوص وجود 114 سایت در استان اشاره و اینکه رسانه های استان در مرحله گذار هستند و به مرحله نهادینه نرسیده اند،گفت: آنچه که در وزارت خانه ارشاد اسلامی در خصوص سایت ها مطرح است کیفیت آنهاست و کمیت مد نظر نمی باشد.

در ادامه این نشست اصحاب رسانه در استان اهم مسائلی چون وضعيت نابسمان معيشتي از جمله ضعف بیمه، مسکن ، عدم داشتن شغل ثابت ، کم درآمد بودن حرفه خبرنگاري و نيز مشكلات اين شغل شامل عدم شناخت جامعه از خبرنگاران و نيز افزايش خبرنگار نماها ، مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار