معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 19 September 2021

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین، عنوان کرد: متاسفانه مطلع شدیم که از طریق انتشار صدای ضبط شده یک فرد غیر گروه پزشکی در فضای مجازی، توصیه به مصرف قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ شده و ادعا شده است مصرف این دارو هیچ عارضه ای نخواهد داشت.

رحمت‌اله افشار افزود : با توجه به گسترش گزارشات غیره علمی مطرح شده در خصوص تاثیر داروهای آلفا آگونیست های موضعی چشمی و بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید ۱۹ در فضای مجازی، به استحضار مردم شریف استان می رسانیم مصرف خود سرانه این داروها تبعات سنگینی برای سلامت افراد دارد.

وی اظهار داشت: این داروها هیچ گونه اثر ضد ویروسی ندارند و هیچ شواهد علمی مبنی بر مفید بودن قطره ها چشمی و یا اسپری های بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید- ۱۹ وجود ندارد. لذا استفاده از این داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری کووید- ۱۹ توصیه نمی شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از وبدا همچنین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم خواست که تنها به توصیه های متخصصین و همکاران گروه پزشکی و مطالب منتشر شده از طریق مراجع رسمی توجه نمایند و جهت حفظ سلامت خود از انجام اقدامات و انتشار مطالب بی پایه و اساس موجود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار