اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
متاسفانه شدت و حجم ورودی سیلاب در منطقه گردشگری "تنگه المون" به گونه ای است که در ظاهر این منطقه تغییرات گسترده و غیر قابل تصوری رخ داده است !
کد خبر: ۹۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 20 July 2021

گزارش میدانی از سیل طسوج / روایتی از 20 دقیقه رعب آور / تغییرات گسترده در فضای ظاهری

در پی ورود سامانه ای بارشی در مناطق مختلف استان ، شهرستان چرام و منطقه سردسیری طسوج در این شهرستان شاهد بی سابقه ترین بارش های آنی و خسارات گسترده بود . در برخی نقاط این منطقه ، حجم ورود آب و سیلاب به گونه ای بود که در فضای ظاهری محیط تغییرات گسترده ای بوجود امد .

روز گذشته خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به منظور گزارش وضعیت منطقه سیل زده عازم طسوج در شهرستان چرام شده و از نزدیک واقعیات رخ داده پس از وقوع سیل ویرانگر را روایت کرده است .

معاون مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، در منطقه طسوج جزئیات خسارات وارده را مورد بررسی قرار داد

کرامت اکابر در حاشیه این بازدید به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : متاسفانه خسارات وارده ناشی از این بارش ها در برخی مناطق از جمله منطقه طسوج بسیار گسترده بوده است .

اکابر افزود : از همان ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف استان ، بررسی ها و حضور میدانی مسئولین استانداری در دستور کار بوده است و تلاش زیادی شده است که در سریع ترین زمان ممکن اقدامات کمک رسانی و مدیریت بحران به نحو مطلوب صورت پذیرد .

وی ادامه داد : استاندار شخصا پیگیر امور بوده و همچنین با حضور میدانی معاون عمرانی و با گسیل نیروهای مرتبط با مدیریت بحران و مدیران کل تلاش شده که مشکلات در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.

اکابر در خصوص وضعیت مناطق سیل زده طسوج هم گفت : متاسفانه در برخی مناطق طسوج خسارات بسیار بالا بوده است که تلاش های زیادی می شود در خصوص جبران خسارات اقدامات موثر و به فوریت انجام شود .

وی در پایان حضور معاون عمرانی استاندار به همراه برخی مدیران کل و رئیس سازمان مدیریت را نوید بخش توجه ویژه در جهت رفع مشکلات مردم عنوان کرد و افزود : خوشبختانه مدیران به صورت جهادی به میدان آمده اند و به مردم اطمینان می دهم که تلاش ها برای رفع مشکلات و جبران خسارات به نحو مطلوبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مهمترین مشکلات پس از سیل طسوج

بنابر گزارش میدانی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در این مناطق مشاهده می شود ، وقوع نقطه ای سیل بوده به گونه که در برخی از این نقاط حجم سیلاب به اندازه ای بوده است که خسارات بسیار شدید و بی سابقه است .

تاسیسات آب شرب روستایی ، تاسیسات و کانال های آب کشاورزی ، قطعی پایه های انتقال برق ، انسداد جاده در برخی مناطق و خسارات بسیار گسترده به برخی باغات و محصولات کشاورزی از مهمترین موارد در مشاهده میدانی پس از سیل در طسوج است .

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص این سیل ، خسارت گسترده به باغات و درختان از یک طرف و تخریب کانال های آبرسانی کشاورزی است که درختان سالم مانده از هجوم سیل را با خطر نرسیدن آب و خسارت مضاعف مواجه می کند .

یکی دیگر از موارد مربوط به تخریب بخشی از تاسیسات انتقال آب شرب روستایی است که به گفته برخی از مردم محلی پس از وقوع سیل دسترسی به آب سالم را مشکل کرده ضمن اینکه چشمه های آب هم به گونه ای تغییر کرده اند که قابلیت استفاده از آب آن ها وجود ندارد .

همچنین با توجه به تخریب چند پایه انتقال ، روستای طسوج اکنون دچار قطعی برق است .

در برخی نقاط حجم گسترده سیلاب باعث انسداد جاده شده بود که با حضور به موقع راهداری خوشبختانه ، مسیرها بازگشایی فوری شدند و عملا در پایان روز گذشته مشکل خاصی در تردد مشاهده نشد .

یکی از موارد مهم که لازم است حتما مورد توجه مسئولین قرار گیرد ، خسارات به برخی منازل مسکونی است که در برخی از این منازل خسارات شدید و غیر قابل تصور است ضمن اینکه به نظر می رسد در بررسی خسارات ، مسئولین باید به جزئیات خسارات توجه ویژه ای داشته باشند .

متاسفانه شدت و حجم ورودی سیلاب در منطقه گردشگری "تنگه المون" به گونه ای است که در ظاهر این منطقه تغییرات گسترده و غیر قابل تصوری رخ داده است ! که لازم است مسئولین گردشگری استان جهت بررسی خسارات بازدیدی میدانی از منطقه داشته باشند.

فیلم / واقعیات سیل در طسوج / انتقاد از برخی مدیران!

حضور معاون عمرانی استاندار و برخی مدیران کل

پس از حضور معاون مدیریت بحران استانداری و بررسی وضعیت ، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از مدیران کل وارد مناطق سیل زده شده و ضمن بازدید از این مناطق اهم اقدامات در دستور کار را تشریح کردند .

کیومرث حاجی زاده در پاسخ به دهیار روستا برای کمک به بهبود وضعیت پیش آمده ، گفت : من و مدیران کل اینجا آمده ایم که به صورت جهادی به رفع مشکلات کمک کنیم .

فیلم / توضیحات مدیران حاضر در طسوج در خصوص اقدامات صورت گرفته و در دستور کار

 
برچسب ها: طسوج ، سیل ، خسارت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طبیعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
خدا رو شکرک تلفات جانی نداشت،و انشالا ک جبران خسارات بشه
اما واقعا خشم طبیعت و دست درازی منابع ملی و تغییرات انسانی ب وجود اومده باعث چنین بلایایی میشه،حالا کافی سال اینده ب همین مناطق سفرکنید و ببینید ک جنگل های تخریب شده و حریم رودخونه ها دوباره به طمع مال اندوزی تصاحب کردن و ب باغ و منزل تبدیل شده
کاش این قضایا وبلایا عبرت بشه و مردم ب حریم جاده ها و رودخانه ها احترام بگذارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار