هشتادو هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران؛
هشتادو هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و مدیران شهرستانی در سالن فرمانداری برگزار شد
کد خبر: ۹۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 19 July 2021

معاون سیاسی استاندار؛غالب گفتمان ما در مقابله با کرونا باید فرهنگی باشد/دادستان گچساران؛ راه مقابله با کرونا تعطیلی کامل بازارها نیست+تصویر

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به جایگاه جغرافیایی و سیاسی شهرستان گچساران گفت؛ شهر گچساران به واسطه مبلمان و مدیریت شهری همیشه به شهر زنده و پویا معروف بوده و از لحاظ مدیریتی و شاخص های فضای سبز الگوی برای دیگر مناطق استان بوده است.

جمالی با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس و شورا های شهر در شهرستان گچساران افزود؛ برگزاری این انتخابات در شهرستان گچساران دارای حساسیت ویژه ای بود و پیش بینی می شد به واسطه حضور مردم در انتخابات وضعیت گچساران از لحاظ کرونا قرمز شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمان و شبکه بهداشت برای مقابله با این بیماری و نارنجی شدن شهرستان از وضعیت قرمز در هفته های اخیر بیان کرد؛ ایجاد محدودیت ها همیشه باید خروجی خوبی برای مردم داشته باشد،اصناف در این زمینه همیشه همکاری خوبی داشته ولی بیشترین آسیب را هم دیدند.

جمالی با بیان اینکه فرهنگ سازی در مقابله با کرونا باید غالب گفتمان ما باشد اظهار داشت؛ حکومت ما بر مبنای سرمایه مردم مشروعیت پیدا کرده و باید به مردم شادی و نشاط دهیم و به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکنند و موجب اسیب زدن به دیگران می شوند در غالب فرهنگ سازی به آن عا تفهیم شود و در صورت رعایت نکردن برخورد شود.

وی جایگاه شهرستان گچساران را معبر عبور مسافران دانست و افزود؛ در زمینه برخورد با بیماری کرونا و پیگیری آن باید زمینه فرهنگ سازی الویت باشد.

وی تسریع در جواب دهی تست های کرونا از علوم پزشکی استان، ایجاد انگیزه و تشویق کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا و ساماندهی ترمینال های مسافربری در زمینه پیشگیری و رعایت کرونا با همکاری راه و شهرسازی در شهرستان از دیگر کارهای مهم برشمرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه شهرستان گفت؛ اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان گچساران جزء اصحاب شاخص در استان به واسطه همکاری و همیاری با نظام حاکمیت بودند.

معاون سیاسی استاندار؛غالب گفتمان ما در مقابله با کرونا باید فرهنگی باشد/دادستان گچساران؛ راه مقابله با کرونا تعطیلی کامل بازارها نیست+تصویر

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران هم با اعلام وضعیت نارنجی شهرستان گفت؛ تاکنون در شهرستان 39هزارو 405تست کرونا از مردم گرفته شده که از این تعداد 11هزارو 129نفر مثبت به کرونا و 141نفر هم فوتی داشتیم.

غلامیان با بیان اینکه از این تعداد 10هزارو 623نفر بهبود یافته اند افزود:با توجه به برگزاری انتخابات مهم در شهرستان قابل پیش بینی بود که تعداد موارد مبتلا به کرونا در شهرستان افزایش پیدا کند هر چند در این دو هفته اخیر با تلاش کادر درمان و رعایت مردم این وضعیت به نارنجی صعود پیدا کرد.

دادستان گچساران هم در این جلسه با بیان اینکه قوه قهریه به تنهایی‌ نمی تواند عامل مقابله کرونا باشد افزود؛ در چند روز اخیر بازدیدهای در سطح شهر انجام گرفت که اکثر افراد بدون ماسک بودند گرچه توصیه هایی انجام شد ولی قوه قهریه به تنهایی امکان مقابله با کرونا را ندارد و باید آگاهی بیشتر به مردم داده شود.

حجت الاسلام ادیبیان اظهار داشت؛ مشکلی که در حال حاضر در شهرستان در زمینه کرونا وجود دارد این است که اکثر جلسات و جشن ها از تالار و سالن هه به منازل شخصی انتقال داده شده که این امر خود به واسطه حجم کم منازل و عدم رعایت فاصله باعث شیوع بیماری کرونا می شود.

وی با بیان اینکه جایگاه دستفروشان شهر باید ساماندهی شود افزود:ما نباید برای مقابله با کرونا بازار را تعطیل کنیم بلکه باید مکان های شلوغ و پرتردد از جمله خیابان دستروش ها به واسطه وجود مطب دکترا، آزمایشگاها و داروخانه ها و رفت آمد زیاد مردم ساماندهی شود و به مکانی دیگر با فضای بازتر انتقال داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار