رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی گچساران گفت: ۱۸میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و نوسازی حرم بی بی حکیمه (س) در این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۷۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ 18 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، الماس قبادی افزود : ۱۳میلیارد ریال این میزان از محل طرح های جهش تولید برای انجام اقداماتی چون ادامه دیوار چینی،اصلاح ورودی ،تعمیر سرویس های بهداشتی،روشویی ها و حمام ها اختصاص یافته است.
قبادی افزود: پیمانکار این طرح پس از انجام مراحل قانونی مناقصه تعیین شده و عوامل اجرایی هم اکنون در حال مقدمات شروع عملیات اجرایی تکمیل کمپین اقامتی حرم بی بی حکیمه (س) هستند و این طرح  براساس قرارداد تا چهار ماه آینده بهره برداری می شود.
وی بیان کرد : همچنین امسال پنج میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی برای افزایش زیرساخت های روشنایی و محوطه سازی  حرم بی بی حکیمه (س) تخصیص یافته است.
قبادی عنوان کرد: بهره برداری از طرح توسعه زیرساخت های این بارگاه نورانی افزون بر رونق گردشگری مذهبی پنج فرصت شغلی جدید نیز فراهم می کند.
وی با اشاره به سابقه ریزش کوه های مشرف به حرم  بی بی حکیمه (س) گفت: استفاده از محوطه حرم  برای خواب باید ممنوع شود تا ضمن امنیت بهتر زائران بستر استقبال سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری در این مکان مقدس فراهم شود.
بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری مذهبی در جنوب کشور تا پیش از انتشار ویروس کرونا سالیانه میزبان یک میلیون نفر زایر بود.
کمبود زیر ساخت هایی مانند زائرسرا،هتل و رستوران باعث شده گردشگران نتوانند در این مکان اقامت کنند و فرصت ایجاد ده ها شغل نیز از دست می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار