خلبانان چه می گویند؟
انتظار و چیزی که در خور شان صنعت هوانوردی استان است برابر است با فرودگاه مرکز استان (OISY) علاوه بر پل هوایی دائم تهران و مشهد مقدس باید توانایی انجام پرواز حجاج محترم مکه مکرمه و همچنین پرواز های کارگو ( باری ) به مقاصد جده و کشور های حاشیه خلیج فارس در جهت هدف های معنوی و اقتصادی را داشته باشد .
کد خبر: ۹۷۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰ 17 July 2021
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، داغ سوختن زاگرس بهانه ی شد تا چند سخن و نکته در باب حال و روز صنعت هوانوردی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کنیم ، سخنانی از جنس درد و دل و دغدغه پیشرفت استان زادگاهمان

از آنجایی که این مطلب بر هیچکس پوشیده نیست ، صنعت هوانوردی غیر نظامی یک پل ارتباطی بسیار آسان است برای مردم هر سرزمین در جهت رفاه ، سرمایه گذاری ، گردشگردی و توریسم ، معرفی فرهنگ ها ، ایجاد وحدت ، ارتباط مستقیم با مراکز سیاحتی معنوی و اقتصادی و سیاسی و…
تا کنون به خوبی آشکار بود که استان کهگیلویه و بویراحمد بهره ای خاص که از آن صنعت نبرده است هیچ ، حتی در جهت همان خدمات عمومی نیز از تمام استان های کشور در این امر عقب مانده بود و دلایل آن هم روشن است...
پل هوایی دائم استان کهگیلویه و بویراحمد باید خیلی پیش از این به مقاصد تهران و مشهد را اندازی شده بود .
پرواز های گاه و بی گاه و بدون برنامه و نامنظم ، شرط و شروط گذاشتن ایرلاین ها ولو به ایرلاین های دولتی و متعلق به بیت المال برای ایجاد یک پرواز ، معرفی و انتصاب مدیر های هوانوردی و فرودگاهی که علاوه بر اینکه تخصصی در این زمینه که نداشتند هیچ گاهاً انسان را به فکر فرو میبرد که چگونه کسی که لیاقت گرداندن یک ترمینال مسافربری زمینی را ندارد ، منتصب میشود به آن پست های خاص !؟ مگر استان ما نیروی متخصص نداشت و ندارد ؟؟!!
وجود موانع پروازی طبیعی و در اکثر اوقات موانع ساخت به دست بشر که خود بهترین دلیل بر نبود نیروی متخصص حاضر در استان بود ! کسی که اگر حضور میداشت میتوانست با یک نامه یا دستور از مراجع زی ربط بخواهد مسیر لندینگ یا تیک آف فرودگاه ها باز باشد و خلل در مسیر آن ایجاد نکنید و برخورد کنید ، بهره نبردن از اساتید امر در تشخیص درست جایگاه جغرافیایی فرودگاه ها ، توجیح نبودن و مشکلات فرهنگی مردم استان با فرهنگ هوانوردی و سفر هوایی ، نبودن ارتباط موثر بین سازمان های استانی و خصوصاً دستگاه های متولی امر هوانوردی با دیگر سازمان ها در جهت ایجاد دعوت و جوی موثر و سرشار از آرامش برای عموم مردم و و و ...تنها گوشه ای از مشکلات این صنعت فراموش شده برای مردم استان بود.
اینها نه یک جهت گیری غیر معقول و غرض ورزانه بلکه در نگاه اول یک صحبت تخصصی و مطالعه شده و در نگاه دوم دغدغه ما برای استان زادگاهمان است .
هر دستگاهی و هر صنعتی خصوصاً تاکید میکنیم صنعت هوانوردی که در آن اولین اشتباه برابر است با آخرین اشتباه قطعاً و حتماً و به اجبار باید از متخصصین امر جهت کمال و اصلاح استفاده بکند.
نبود نیروی متخصص در مجمع دستگاه ها ، انجمن ها متولیان و مدیران هوانوردی استان کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین ضربه ای بود که این صنعت تا کنون میتوانست در این منطقه بخورد.
انتظار و چیزی که در خور شان صنعت هوانوردی استان است برابر است با فرودگاه مرکز استان (OISY) علاوه بر پل هوایی دائم تهران و مشهد مقدس باید توانایی انجام پرواز حجاج محترم مکه مکرمه و همچنین پرواز های کارگو ( باری ) به مقاصد جده و کشور های حاشیه خلیج فارس در جهت هدف های معنوی و اقتصادی را داشته باشد . در این ر‌وزها قطعاً هم عموم و هم متخصصین به خوبی میدانند که ایجاد یک پایگاه هوایی آتش نشان و حضور ثابت حداقل یک فروند هواپیمای میان پیکر مجهز به مخزن آب در جهت جغرافیا و جنگل های بلوط استان و پوشش گیاهی و همچنین حضور هواپیمای گشتی سازمان محیط زیست در جهت حراست از مناطق حفاظت شده لازم الجرا و ضرورری است،حال چه کسی باید این کمبودها و طرح ها را تشخیص دهد و پیگیری کند ؟؟!!
فرودگاه گچساران (OIAH) از جهت حضور پر رنگ وزارت نفت در آن مناطق باید علاوه بر پل هوایی دائم به تهران ، انجام پرواز مشهد عسلویه - اهواز - نجف اشرف را نیز در دستور کار داشته باشد .
شهرستان کهگیلویه علاوه بر احداث فرودگاهی در خور و شان در جهت پرواز های مسافربری ، اضطراری و امدادی ، ایجاد یک پل هوایی دائم به تهران را باید به عنوان پیش نیاز داشته باشد .
و قطعا ایجاد یک بستر مناسب برای سرمایه گذاری ، حضور ، تسهیلات ، آموزش ، آشنایی و تبلیغات هوانوردی تفریحی از جهت چهارفصل بودن و مناظر بی نظیر کهگیلویه و بویراحمد در قالب کمیته ها و موسسه ها و آموزشگاه های هوانوردی با مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری زیر مجموعه کمیته فوق سبک سازمان.
و مطلب بسیار مهم
استفاده از نیروهای ««متخصص»» بومی و سرمایه گذاری معنوی و مالی برای آموزش جوانان که قطعاً دغدغه و دلسوزی به مراتب بسیار بیشتری در جهت حل مشکلات کلیدی و برون رفت از مشکلات نسبت به افراد غیر بومی و تشنگان مناصب دارند ، تنها گوشه ای از نیازمندی های هوانوردی کهگیلویه و بویراحمد است.
تاکید میکنیم کار هوانوردی یک کار تخصصی لازم به مدارک هوانوردی و رشته های تحصیلی مربوطه است.
نقد پذیری در جهت پرسش گری و پاسخ گویی برای تعالی هوانوردی استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه ای است بس گرانبها .
شناخت کاستی ها و نواقص و تلاش در جهت رفع آنها ، گامی است مقدس در مسیر فلاح افراد و جامعه استان .
به جای پاسخگویی خود را به نادانی زدن ، پرده پوشی بر آنچه بوده و هست یا انکار نواقص و مشکلات ، واقعیت را عوض نکرده و دردی از درد مردم را درمان نمیکند .
در پایان تلاش های مهندس عنایت انصاری فرد مدیریت فرودگاه یاسوج که بستر همان حداقل های فرودگاه یاسوج را فراهم کرد و به رایزنی آنها پرداخت نیز جای تقدیر دارد.
با امید فردایی بهتر و زندگی آسوده تر برای مردمان استانمان .


{ لِیُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرًا (طلاق۷}


خلبان مجید فرد
خلبان نیما عزیزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار