تابناک از نشست فوق العاده ستاد کرونا گزارش می دهد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : طی هفته های گذشته میزان بستری ها کمتر از ترخیصی ها بود و اکنون روند تغییر کرده و میزان بستری ها افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴ 16 July 2021

در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که روز گذشته در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان را تشریح کرد که بر اساس این گزارش از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 306 هزار نفر به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که 19 هزار و 628 نفر نفر از این افراد بستری شده اند و از این تعداد بستری 19 هزار و 403 نفر تاکنون ترخیص شده اند.
یکی از نکات مهم در سخنان دکتر پرویز یزدان پناه مربوط به روزهای اخیر و پیشی گرفتن دوباره تعداد بستری ها از تعداد ترخیصی ها است که بنابر گزارش وی روز گذشته 52 نفر در بیمارستان های استان بستری شده در حالی که 32 نفر در این روز ترخیص شده اند .
یزدان پناه ادامه داد : تا روز گذشته کل بستری موجود در بیمارستان های استان 225 نفر بوده که از این تعداد تست 96 نفر ابتلای قطعی به کرونا است ضمن اینکه 11 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند .
وی ادامه داد : تعدا فوتی های استان با تست مثبت کرونا 689 نفر و 21 نفر هم با سی تی اسکن مثبت فوت شده اند . 614 نفر از فوتی ها دارای بیماری زمینه ای و 96 نفر هم فاقد بیماری زمینه ای بوده اند .
یزدانپناه گفت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون دویست و 32 هزار نمونه گیری شده و میانگین سنی فوتی ها هم 68 و میانگین سنی ابتلا در استان 42 سال است .
وی بیشترین تعداد فوتی ها را به ترتیب بویراحمد با 282 نفر ، گچساران 139 نفر و کهگیلویه 128 نفر عنوان کرد و افزود : میزان شیوع بیماری در استان 89 در یک هزار نفر و در کشور 41 در یک هزار نفر می باشد . میزان کشندگی بیماری در کشور 2 و 6 دهم درصد و در استان 1 و 1 دهم درصد است
یزدان پناه گفت : میزان مرگ و میر کشوری در صد هزار نفر یکصد و 3 نفر و در استان 96 نفر است ضمن اینکه شاخص نمونه گیری در کشور 29 درصد و در استان 32 درصد است این در حالی است که شاخص نمونه های مثبت در کشور 14 درصد و در استان 27 درصد است . نفر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود : تعداد کل افرادی که تاکنون تست آن ها مثبت بوده 63 هزار 632 که پراکندگی آن در شهرستان های مختلف است .
وی ادامه داد : بر اساس آمار رسمی نرخ شیوع در کشور 4 و در استان 8 و 2 دهم که بیشترین نرخ شیوع به نسبت جمعیت در شهرستان های لنده ، باشت ، بهمئی و کهگیلویه و کمترین نرخ مربوط به شهرستان های دنا و بویراحمد است .
یزدان پناه آمار 24 ساعت منتهی به روز چهارشنبه را اینگونه اعلام کرد که از 597 تست پی سی آر 213 مورد یعنی 35 درصد موارد مثبت که بیشترین امار مربوط به شهرستان های گچساران ، بویراحمد ، کهگیلویه و لنده بوده است .
یزدان پناه تعداد واکسن های دریافت شده در استان را 64 هزار و 614 دوز که 36 هزار 491 دوز در مرحله اول تزریق شده و 19 هزار و 457 دوز هم در مرحله دوم که در مجموع 55 هزار و 948 دوز تزریق شده است ضمن اینکه تاکنون 600 مورد واکسن برکت به استان تحویل داده که 202 مورد از آن ها تزریق شده است .
کهگیلویه هم قرمز شد! / قلیان سراهای بعد از نیمه شب
در این نشست معاون بهداشتی دانشگاه هم آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان را اعلام کرد که علاوه بر دو شهرستان گچساران و بویراحمد که مدی است به رنگ قرمز درآمده اند ، شهرستان کهگیلویه هم طی روز گذشته به رنگ قرمز کرونایی درآمده است .
محمد مهدی بانشی البته به یک مورد امیدوار کننده هم اشاره کرد مبنی بر این که طی یک هفته اخیر دوبار دو محموله واکسن کرونا یک بار11 هزار دوز و روز گذشته هم 7 هزار دوز واکسن به استان تحویل داده شد که این برای اولین بار است در یک هفته 18 هزار واکسن تحویل استان داده می شود .
بانشی گفت : تقاضا شده است با توجه به شرایط استان خصوصا گچساران که شاه راه سه استان است در خصوص تحویل واکسن بیشتر با استان همکاری بیشتری شود .
وی ادامه داد : در خصوص رعایت دستورالعمل ها ، نیازمند دقت و جدیت بیشتری هستیم . گیم نت ها باید تعطیل باشند . گروه 3 برخی کافه ها بعد از نیمه شب باز می شوند و قلیان هم سرو می شود که باید کنترل شود . در خصوص رستوران ها هم قرار شد که در فضای باز سرویس دهند اما چون در استان چنین فضاهایی نیست باید بیرون بر باشند .
بانشی گفت : اساس بازگشایی صنوف مبتنی بر رفع نیازها و خرید مایحتاج است لذا دستورالعمل می گوید پاساژها از 10 صبح تا 15 عصر بازگشایی باشند تا مانند شرایط عادی گشت و گذارهای بی مورد وجود نداشته باشد.
آخرین جزئیات آماری کرونا / افزوده شدن بر شهرهای قرمز استان / قلیان سراهای بعد از نیمه شب ! / بیمارستان نرگسی ۲ مردادماه افتتاح می شود/اجرای دوباره ممنوعیت تردد شبانه
بیمارستان نرگسی ۲ مردادماه افتتاح می شود/اجرای دوباره ممنوعیت تردد شبانه/ ورود ۱۸ هزار دوز واکسن جدید به استان/ واحدهای صنفی متخلف کرونایی پلمپ می شوند

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست ، اظهار داشت : طی هفته های گذشته میزان بستری ها کمتر از ترخیصی ها بود و اکنون روند تغییر کرده و میزان بستری ها افزایش پیدا کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تنها روز گذشته ۳۲ نفر ترخیصی و ۵۲ بستری داشتیم، افزود: در حال حاضر آمار نزدیک دو برابر شده است.

وی، بیان کرد: ورود کرونای دلتا در استان شوکه کننده است و روند بسترها افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد که این مهم تنها یک پیام به ما می دهد که آماده باشیم.

کلانتری، ابراز کرد: اگر بدون رعایت شیوه نامه ها عروسی برگزار شود و دور همی به این شکل ادامه یابد به طور قطع وارد شرایط بدتری خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سرعت گردش ویروس دلتا ۶۰ درصد بیشتر از گونه های جدید این ویروس است، بیان کرد: تاکنون در سخت ترین شرایط توانستیم از تلفات کرونایی پیشگیری کنیم ولی این بی توجهی از سوی برخی و برگزاری جشن های عروسی به صورت متراکم نگران کننده است.

کلانتری با تاکید بر اینکه سلامت مردم دغدغه اصلی ما است، گفت: انتظار می رود مردم مثل گذشته برای قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تاکید کرد: نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحدهای متخلف کرونایی اقدام کند.

وی با بیان اینکه آغاز به کار تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برای رونق زندگی مردم بود، گفت: شب گذشته تالاری بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیتش مردم را پذیرش کرده و این رفتارها تنها وضعیت را بحرانی می کند.

وی خواستار نظارت بیش از پیش نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی بر فعالیت گیم نت ها، تالارها و قهوه خانه ها شد.

استاندار همچنین خواستار برخورد جدی پلیس در خصوص ترددها به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی طبق قانون شد و گفت: محدودیت های تردد اعمال شود و خاطیان ترددهای غیرمجاز با پلیس رو به رو هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار دوز واکسن طی دو هفته اخیر وارد استان شده است، خاطرنشان کرد: این مهم از بسیاری از مرگ و میرها جلوگیری می کند.

وی، اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های ۹ گانه حتما روز شنبه نشست ستاد کرونا را برگزار کرده و کمیته نظارت برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام دهد.

کلانتری خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم شد و گفت: کارشناسان بهداشت و درمان نیز برای اطلاع رسانی به مردم در صدا و سیمای استانی حضور یابند.

وی، گفت: انتظار می رود مردم در خصوص کرونا مطالبه گری کنند و شاهد اعتراضات مردمی علیه کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند،باشیم تا افراد خاطی بدانند در حال ظلم کردن بوده و دیگران از آنها شاکی هستند.

کلانتری، تصریح کرد: در روز های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در کل استان ورود پلاک های غیر بومی به ویژه پلاک های غیر بومی که از شهرهای قرمز وارد می شوند، ممنوع است مگر اینکه سرنشین آن خودرو بومی باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: راهداری، فرمانداری و هلال احمر باتوجه به تجارب خود نیروی انتظامی را برای حفظ شرایط مطلوب همراهی کنند.

وی، بیان کرد: هلال احمر از هفته آینده سفیران سلامت خود را به گروه های مختلف تقسیم کرده و در سطح بازار و در بین مردم با هدف آگاهی بخشی حضور یابند و صدا و سیما نیز گزارش های از این برنامه تهیه کند.

کلانتری از برگزاری آیین افتتاح بیمارستان نرگسی گچساران در ۲ مردادماه خبر داد و گفت: مرکز جامع سلامت لنده و کلینیک دهدشت برای خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد.

وی، افزود: این خدمات در سطح استان پراکنده است.

کلانتری همچنین از تلاش های شبانه روزی کادر درمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: زمینه استراحت کادر درمان فراهم شود.

وی، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم با مشکلات کمتری پیک پنجم کشور را پشت سر بگذاریم.

کلانتری، اظهار داشت: باتوجه به نزدیکی به مهرماه باید تلاش شود مشکلات پیش روی آغاز سال تحصیلی را رفع کنیم.

وی، ابراز کرد: انتظار، درخواست و تاکید ما این است که با تمام امکانات و ظرفیت ها ورود کنیم.

کلانتری با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا تکلیف همه دستگاه ها را مشخص کرد، ابراز کرد: مصوبات وضعیت قرمز باید اجرایی شود و کمیته نظارت با کنترل بیشتری حضور داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار