در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سال 1400 مطرح شد:
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: اکثر پروژه‌های بازآفرینی شهری استان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کد خبر: ۹۷۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 13 June 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پژمان نیک اقبالی در اولین جلسه  ستاد بازافرینی شهری  در سال 1400که در محل سالن جلسات  معاونت عمرانی استاندار و  باحضور جمعی از فرمانداران ،شهردارن و معاون عمرانی استانداری برگزار شد در ابتدا  توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری در دست اقدام این استان ارایه کرد و گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری در قالب برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تعریف شده است، اجرای این پروژه‌ها از سال 96 شروع شده و پایان سال 1400 برای اتمام آن‌ها در نظر گرفته شده است.
نیک اقبالی خاطر نشان کرد : پروژها بازآفرینی شهر در یاسوج  با92 درصد ، گچساران با 79 و دهدشت 22 درصد پیشرفت داشته اند که در مجموع  درصد پیشرفت فیزیکی پروژه های بازافرینی شهری استان 67 درصد است .
وی دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مناسب در پروژهای شهر دهدشت را این چنین عنوان کرد : در ابتدا ما بازار روز شهر دهدشت را در مرکز شهر داشتیم که قرار بود آن را ساماندهی کنیم و تبدیل به یک بازارچه در سطح شهر و اطرافش هم فضای تفریحی شود که حتی کارهایی هم انجام شد ، که متاسفانه با توجه به اینکه جنبه تجاری پیدا کرد سازمان بازافرینی  کشور این را از ما نپذیرفت ، که البته مشکل حل و آن را به شهرداری واگذار کردند.
نیک اقبالی  ادامه داد: متاسفانه  پارسال در تهران به دلیل کمبود تخصیص از پروژهای ما مبلغی کم شد ، که همه ی مبلغ را از یک پروژه کسر کردند و بعد از پیگیری قرار بر جبران آن شد که خوشبختانه امسال 60 میلیارد ریال برای پروژهای دهدشت در نظر گرفته شده و قرار است در طی دومرحله پرداخت شود.
این مسئول با اشاره به این که اکثر پروژه‌های بازآفرینی شهری استان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ، تصریح کرد : تعدادمحلات هدف در شهر یاسوج 8 محله ، در شهر گچساران 4 محله  و در شهر دهدشت 2 محله  داریم ، که  این پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده ، سکونت گاه‌ های غیررسمی و بافت تاریخی انجام می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی  تصریح کرد: تمام پروژه‌ها در راستای ارتقا سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، آموزشی و بهبود محیط‌زیست است که در نهایت منجر به ماندگاری ساکنان در محلات هدف شده و مانع مهاجرت آن‌ها می‌شود.
نیک اقبالی  با اشاره به این که در حال حاضر 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 374 میلیارد ریال در حال اجرا است ، تصریح کرد : از سال 96 تاکنون حدود 35 پروژه در سه شهر استان اجرا  شده  است .
نیک اقبالی تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه‌های بازآفرینی استان پروژه بازار روز دهدشت ، پارک محله ای سادات و پارک چشمه نباتی در این زمینه به شمار می‌روند.
نیک اقبالی خاطر نشان کرد : که استان کهگیلویه وبویراحمد در جذب اعتبارات و اجرای برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی شهری در سطح کشور در سال 99 مقام اول  کسب کرد.
در ادامه جلسه معاون عمرانی استاندار ضمن تشکر از اداره کل راه و شهرسازی  جهت کسب رتبه برتر در سطح کشور ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی پروژهای شهر دهدشت هر چه سریعتر به مسیر پیشرفت  قابل قبول برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار