چرا در تامین نیروی پزشک متخصص در بیمارستان های استان تبعیض قائل می شوید؟ چرا باید یاسوج و گچساران دارای چندین بیمارستان و پزشک های متخصص زیاد باشند ولی دهدشت باید لنگ یک پزشک متخصص جراح مغز واعصاب باشد؟مگر مردم کهگیلویه بزرگ جزیی از این استان نیستند ؟
کد خبر: ۹۶۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰ 13 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجاد افسر ، فعال رسانه ای و فرهنگی طی یادداشتی انتقادی نوشت : یکی از افتخارات واقعی کشورمان در عرصه ی بین المللی وجود پزشکان حاذق است ، پزشکانی همچون پرفسور سمیعی که مایه مباهات هر ایرانی است و دیگر پزشکان بزرگ ایرانی که نام بردن از آنها در این مطلب نمی گنجد و حتی کشورمان در حوزه ی پزشکی پذیرای بیماران کشور همسایه می باشد و بتبع آن  پزشکان ایرانی در تمام نقاط دنیا در بیمارستان های معتبر مشغول طبابت هستند.
و همچنین درحال حاضر درون کشور هم بیشترین تمایل نخبگان علمی در مقاطع تحصیلی به سمت رشته های پزشکی است.
اما آنچه باعث تاسف است کمبود پزشک مخصوصا متخصص و فوق تخصص در خیلی از بیمارستان های کشور است چیزی که به مثابه منابع سرشار نفت وگاز ومعادنی که در کشور وجود دارد ولی مردم در فقر زندگی می کنند سبب نگرانی مردم می شود چرا با وجود این که کشور سرشار از پزشکان حاذق است ، ولی در خیلی از بیمارستان ها کمبود پزشک دلیل فوت بیماران می شود.
بیمارستان235 تخت خوابی امام خمینی دهدشت پوشش دهنده جمعیت حدود 200هزارنفری شهرستان های کهگیلویه ، چرام وشهرهای دیشموک،لنده،قلعه رئیسی و چاروسا ،سرفاریاب وسوق وحتی خیل عظیمی از روستاها است که تناسب فضای درمانی برای پوشش این جمعیت از دید هر انسان عاقلی منطقی نیست ! ولی چاره ی کار چیست ؟ قاعدتا نیاز به بیمارستان های جدید در دیگر شهرستان ها می باشد . اما متاسفانه تاکنون وعده ی مسولان کشوری ، نمایندگان فعلی و گذشته ی مجلس و علوم پزشکی باد هوا بوده است.
آنچه بیشتر از سرانه ی کم فضای بیمارستان نسبت به جمعیتی که باید پوشش دهد درد آور و آزار دهنده است ، نبود نیروی پزشک خصوصا پزشک متخصص می باشد که متاسفانه دردها و مشکلات زیادی را برای مردم این حوزه ها بهمراه داشته است و اگر به ترمینال شهر دهدشت مراجعه کنید با حجم زیاد مسافرانی برخورد می کنید که روزانه برای درمان به تهران وشیراز مراجعه می کنند!
حالا به عنوان یک شهروند در این منطقه ی محروم ، درد دلی خدمت مسولان کشوری و استانی مکتوب می کنم که امیدوارم روزی به دستشان برسد و گره ای از مشکلات این مردم مظلوم باز شود.
مسولان محترم علوم پزشکی استان ،چرا بیمارستان امام خمینی شهر دهدشت با وجود اینکه پذیرای جمعیت بالای بیماران است ، باید از نبود پزشک متخصص رنج ببرد ؟ چرا این بیمارستان نباید در هر زمینه حداقل چند پزشک متخصص داشته باشد؟
چرا بیمارستان دهدشت که هر روز پذیرای تعداد زیادی از جوانانی است که براثر تصادف دچار آسیب های مغزی و ضرباتی در محدوده سر می شوند فقط یک نفر پزشک جراح مغز اعصاب داشته باشد.
" (چند شب پیش یک نفر دچار ضربه ای در ناحیه سر شد کل فامیل با نگرانی وحشتناکی به بیمارستان مراجعه کردند اما کادر درمان بیمارستان بعلت اینکه تنها دکتر جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی دهدشت جناب دکتر براتی به کرونا مبتلا شده بود ، مجوز انتقال بیمار به یاسوج را در ساعت 2 شب صادر کردند ،بیماری با وضعیت وخیم و جاده 3 ساعته دهدشت -یاسوج و خانواده های نگران ، تصور چنین وضعیتی هم سخت است .
فرض کنید در آن شب چند تصادف در حوزه های نامبرده اتفاق و چند جوان دچار صدمه می شدند جواب گوی این وضعیت کیست ؟ (البته خود کادر و پرسنل بیمارستان از این وضعیت گله مند هستند) یا آیاجناب دکتر براتی می تواند به تنهایی در کل سال جوابگوی یک بیمارستان باشد مگر این دکتر عزیز که واقعا از نخبه های پزشکی کشور است ، نیاز به استراحت و در کنار خانواده بودن ندارد.)
مسولان محترم دانشگاه علوم پزشکی استان چرا فکری به حال کمبود پزشک متخصص در بیمارستان امام خمینی دهدشت نمی کنید ؟ حالا کمبود فضای درمانی پیشکش؟
مگرمردم این دیار چه گناهی کرده اند که باید جگرسوز داغ عزیزان خود بعلت نبود پزشک در بیمارستان باشند؟ چرا در تامین نیروی پزشک متخصص در بیمارستان های استان تبعیض قائل می شوید؟ چرا باید یاسوج و گچساران دارای چندین بیمارستان و پزشک های متخصص زیاد باشند ولی دهدشت باید لنگ یک پزشک متخصص جراح مغز واعصاب باشد؟مگر مردم کهگیلویه بزرگ جزیی از این استان نیستند ؟چرا در مورد سلامتی مردم هم سیاسی کار می کنید؟آیا کمبودپزشک متخصص و فوق تخصص در کشور وجود دارد ؟ اگر وجود دارد چرا مسولان وزارت بهداشت اجازه نمی دهند خیل عظیمی از پزشک های عمومی که پشت کنکور تخصص مانده اند وارد دانشگاه ها شوند و پزشک متخصص تربیت و وارد بیمارستان ها شوند که جوابگوی بیماران باشند؟ اگر وجود ندارد ، پس چرا در بکارگیری پزشکان در سراسر بیمارستان های کشور تعادل ایجاد نمی شود؟ تا پیدا کردن پزشک مورد نیاز برای مردم به معضلی بزرگ تبدیل نشود؟
وزیر محترم بهداشت ؛درست است که ما در واردات وسایل پزشکی تحریم می باشیم اما آیا در نیروی انسانی هم تحریم هستیم؟ما که الحمدالله صادر کننده ی نیروی پزشکی به سراسر دنیا هستیم چرا شرایطی ایجاد نمی کنید که پزشکان متخصص در مناطق محروم براحتی خدمت کنند؟
در پایان امیدوارم که مسولان امر سلامت کشوری نگاهی کوچک به بیمارستان (امام خمینی دهدشت)این حوزه ی محروم داشته باشند و قوانینی که سبب ترغیب پزشکان متخصص وفوق تخصص برای خدمت در مناطق محروم باشد وضع کنند و همچنین مسولان استانی از خواب غفلت بیدار شوند و با تلاش بیشتر و نگاه بشر دوستانه و بدون تبعیض در جهت رفع کمبود های درمانی ،مردم این مناطق را از نگرانی ها و مشکلاتی که در حوزه ی پزشکی با آنها روبه رو هستند نجات دهند.
مبادا؛آه جانسوز مادری در سوگ فرزند دامن شان را بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار