نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان
صالحی : در راستای مهارت افزایی و ایجاد انگیزه برای مردم و ایجاد کارگاه‌های آموزشی جهت انجام کارهای تولیدی این پایگاه اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 12 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ ناصر صالحی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به به اهمیت اطلاع‌رسانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به اطلاع‌رسانی خدمات نظام می‌فرماید: فعالیت‌ها را به صورت هنرمندانه به اطلاع مردم برسانید.
وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج سازندگی افزود: هدف از تشکیل بسیج سازندگی کمک به خدمات‌رسانی به مردم بوده و به گفته مقام معظم رهبری بهترین ضربه به دشمن خدمت به مردم است.
مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات بسیج سازندگی را در حوزه‌های عمرانی محرومیت زدایی، محرومیت زدایی غیر عمرانی، اشتغال‌زایی، حمایت و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم عنوان کرد و گفت: ۱۱۰۰ پروژه به متراژ بیش از ۱۴۵ هزار متر مربع شامل مصلیٰ، مدارس، مساجد، بهداشت، خانه نیازمندان، و ... از طرف بسیج سازندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده‌است.
وی به احداث بیش از ۶۵۰ خانه محرومان، در استان خبر داد و گفت: در عید سعید فطر ۶۰۰ خانه متعلق به مددکاران کمیته امداد افتتاح می‌شود و احداث ۵۰۰ منزل  مسکونی نیز در دستور کار است.
صالحی بیان کرد: بسیج سازندگی به پروژه آبرسانی شرب و کشاورزی ورود کرده‌ و در بودجه ۱۴۰۰ آب‌رسانی به مناطق روستایی به بسیج سازندگی واگذار شده و با توجه به تنش آبی در استان تلاش خواهیم کرد که شاهد خدمات مناسبی در این بخش باشیم.
وی به تأکید رهبری بر بحث اشتغال گریزی زد و گفت: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی در صدد است که نقشه‌های دشمنان را برای ناامید کردن مردم  خنثیٰ کند و از برنامه‌های این نهاد در راستای این موضوع ایجاد اشتغال مولد، افزایش بهره‌وری، افزایش اشتغال، توسعه امنیت غذایی، اشتغال در بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مهم و کلیدی می‌توان اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان اعطا شده‌است، گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و زود بازده، پرورش قارچ، زنبور داری، مرغ محلی، کبگ، زعفران، بلدرچین، و گیاهان دارویی از جمله اقدامات بسیج سازندگی در زمینه اشتغال است.
صالحی با بیان اینکه استان ما در بخش کشاورزی دارای ظرفیت مناسب است، تصریح کرد: باید دنبال ایجاد صنایع تبدیلی باشیم که از خام فروشی و خروج سرمایه از کشور جلوگیری کنیم.
صالحی به راه‌اندازی پایگاه اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: در راستای مهارت افزایی و ایجاد انگیزه برای مردم و ایجاد کارگاه‌های آموزشی جهت انجام کارهای تولیدی این پایگاه اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله به بسیج سازندگی برای اعطا در بخش‌های مختلف در بودجه امسال پیش‌بینی شده‌است.
مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار سال از طرف مقام معظم رهبری در جهت مانع زدایی و پشتیبانی از تولید گفت: برخی موانع و حتی قوانین هستند که باعث می‌شوند جلوی پای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال سنگ‌اندازی شود و انتظار داریم دولت  و مجلس در برداشتن و به حداقل رساندن این موانع تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر موانع بر سر راه تولید برداشته شود زمینه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی فراهم می‌شود.
صالحی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت‌ها نسبت به سایر استان‌ها ضعیف تر است گفت: باید تلاش کنیم این زیرساخت‌ها تقویت شود.
صالحی بیان کرد بیش از ۱۵۰ گروه‌های جهادی ساماندهی شده‌اند و بیش از ۱۸۰ نفر روز در اردوهای جهادی استانی و کشوری در حال نقش‌آفرینی هستند.
وی افزود: بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با تقسیم کردن شهر به نه منطقه و واگذاری به بسیج نواحی گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند و از ابتدا به منازل مسکونی آسیب دیده مراجعه و به ثبت اطلاعات اقدام کردند، جهت خدمات دهی مناسب تحلیل و بررسی می‌شدند.
مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در سه هفته اول با فعال بودن دو آشپزخانه بین دو تا چهار هزار پرس غذا در روز بین مردم توزیع می‌شد.
وی اظهار داشت: بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با نهادها و گروه‌های مردمی در حال تعامل و همکاری بود و  
چهار هزار بسته معیشتی بین مردم متأثر از زلزله توزیع از طرف بسیج سازندگی توزیع شد.
صالحی بیان کرد:  ۳۰۰ کانکس تاشو اهدایی از طرف سپاه پاسداران به صورت امانتی در اختیار مردم قرار گرفت و هزار کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی نیز به مردم نیازمند زلزله‌زده دنا اهدا شد.
وی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی در کمک به امر ازدواج جوانان گریزی زد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان از طرف سپاه و بسیج سازندگی اهدا شد.
صالحی به تشریح اقدامات سپاه در ایام کرونا پرداخت و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بین مردم نیازمند استان توزیع شد.
وی گفت: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم و گندزدایی معابر نیز از اقدامات سپاه پاسداران در مدت شیوع ویروس کرونا می‌باشد.
صالحی همچنین به خدمات‌رسانی در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: احداث بیش از هزار سرویس بهداشتی و گازرسانی به منازل مددجویان کمیته امداد استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در رفع محرومیت است.
دهکده اقتصاد مقاومتی در بویراحمد راه اندازی می شود
رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با کمک دولت در سال ۱۴۰۰ دهکده اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی در محل پادگان امام جعفر صادق در جاده کمربندی یاسوج به بهره برداری می رسد.
سرهنگ صالحی افزود : این دهکده با هدف ایجاد انگیزه و مهارت افزایی در میان مردم، آموزش بسیجیان و ایجاد مزارع آزمایشی و الگو راه اندازی می شود.
وی گفت : در این دهکده که در چنارستان شهرستان بویراحمد قرار دارد کارگاه هایی دایر می کنیم و افراد مراحل تولید را به صورت عملی آموزش می بینند.
سرهنگ صالحی افزود : بر اساس پیش بینی بودجه سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی قرار می گیرد که در قالب تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله در اختیار  تولید کنندگان  مستقر در این دهکده قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تمامی زیرساختهای لازم برای این دهکده فراهم شده است و سوله های موجود در آن به کارگاه های تولید تبدیل می شود و از تمامی صاحبان ایده و تولید کنندگان برای فعالیت در این دهکده حمایت می شود.
صالحی تاکید کرد: اگر موانع بر سر راه تولید برداشته شود زمینه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی فراهم می‌شود و استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت‌ها نسبت به سایر استان‌ها ضعیف تر بوده و باید تلاش کنیم این زیرساخت‌ها تقویت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار