بازدید مسئولان استانی و کشوری از مناطق زلزله زده
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی امروز از روند بازسازی مناطق زلزله زده در شهر سی سخت بازدید کردند.
کد خبر: ۹۶۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ 12 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی امروز از روند بازسازی مناطق زلزله زده در شهر سی سخت بازدید کردند.
کیفت مصالح ساخت و ساز رضایت بخش است
حسین کلانتری در حاشیه این بازدید، عنوان کرد: پس از وقوع زلزله بیش ترین آسیب ها در شهر سی سخت به وقوع پیوست و به ۶۴ روستا و ۲ شهر آسیب هایی وارد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: باتوجه به ارزیابی های انجام شده از سوی هیئت وزیران برای یک هزار و ۶۹۹ واحد احداثی شامل یک هزار و ۱۹ واحد شهری و ۶۸۰ واحد روستایی و ۴۵۹۹ واحد معیشتی تسهیلاتی جهت بازسازی این واحدها مصوب شد.
وی افزود: در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای بازسازی این واحدها در نظر گرفته شد.
کلانتری با تاکید بر اینکه این بازدیدها جهت بررسی و ارزیابی روند ساخت و سازها در مناطق زلزله زده انجام می شود، تاکید کرد: مجموعه استانداری و سایر نهادهای مرتبط به صورت مستمر بر روند ساخت و سازها نظارت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده امید است که مردم تا مردادماه امسال در خانه های خود مستقر شوند.
کلانتری بیان کرد: تمام تلاش مجموعه دولت این است که مردم هرچه زودتر سرپناه داشته باشند و به روال عادی زندگی خود ادامه دهند.
اعتبار و تسهیلات بانکی دو برابری در دنا
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نگاه ویژه هیئت دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مردم زلزله زده دنا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده دنا اختصاص یافت.
وی در حاشیه این بازدید ها و در جمع خبرنگاران هدف از این بازدید ها را بررسی روند پیشرفت بازسازی سی سخت و سایر روستاها و شهرهای شهرستان دنا عنوان کرد و افزود: کار طبق برنامه پیش بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی انجام شده است.
تابش با تاکید بر اینکه عملیات آواربرداری تمامی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است، بیان کرد: برخی از  مشکلات باقی مانده که حل می شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، گفت: از تعداد ۱۶۹۹ واحد احداثی اکثرا پروانه های ساخت واحدها صادر شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات پی کنی و اجرای فونداسیون ها، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ساخت اسکلت فلزی ساختمان ها در مناطق زلزله زده نیز آغاز شده و پیشرفت کار مطلوب است.
تابش گفت: امید است ظرف یک ماه آینده سرعت کار ارتقا بیشتری یابد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع، عنوان کرد: طی دو جلسه هیئت دولت بحث سی سخت سرعت بیشتری گرفت و در مجموع این ۲ مصوبه ۵۰۰ میلیارد تومان تامین کرده و در اختیار مردم گذاشتیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا به پیشرفت کار سیمان، میلگرد و اسکلت فلزی تامین و در اختیار مردم گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه اکیپ های اجرایی پای کار هستند، گفت: امروز و فردا روند کار و مشکلات طی جلسات در استان مطرح و بررسی خواهند شد.
تابش تصریح کرد: روند کار بازسازی براساس بازسازی مناطق زلزله زده که در سایر نقاط کشور  انجام شده پیشرفت مطلوبی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض نسبت به سایر مناطق زلزله زده در کشور در گذشته معادل ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.
تابش با بیان اینکه زیربناها بیش تر از حدی که پیش بینی شده بود توسط مردم در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با این اعتبارات بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.
وی در خصوص وضعیت افراد مستاجر نیز، عنوان کرد: تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در صورت ارزیابی خسارت به وسایل و لوازم خانگی این افراد تعلق می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار