آئین رونمایي از مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در طرح شهيد سليماني وزارت بهداشت ، درمان، آموزش و پزشکي در راستاي پيشگيري از شيوع بيماري كرونا با حضور ین مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد ، وحید محمدی معاون شعب استان ، مهندس صمیمی معاون اقتصادی استانداری برخی مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵ 10 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آئین رونمایي از مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در طرح شهيد سليماني وزارت بهداشت ، درمان، آموزش و پزشکي در راستاي پيشگيري از شيوع بيماري كرونا با حضور دکتر آرمین مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد ، وحید محمدی معاون شعب استان ، مهندس صمیمی معاون اقتصادی استانداری ، حجه الاسلام عبودی نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، دكتر یزدانپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ، دکتر احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد ، دکتر ملک پور معاون درمان علوم پزشکی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
دیگر بانک ها هم همراه شوند
معاون اقتصادی استاندار در این آئین اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ستاد استانی مقابله با این بیماری تلاش زیادی نمود تا در مهار موفق باشد که خوشبختانه در بسیاری از شاخص ها در این زمینه ، کهگیلویه و بویراحمد در سطح بالای کشوری قرار دارد .
حشمت الله صمیمی دوست افزود : در این دوره تلاش های بسیار زیادی در استان صورت گرفت و واحدهای جدیدی در حوزه بهداشت و درمان در جهت مبارزه با ویروس کرونا احداث و راه اندازی شدند .
که این اقدام بانک مهر ایران که برای اولین مرتبه در کشور رخ میدهد کاری نو و ماندگار است که با پشتوانه اجر دنیوی و اخروی همیشه به یادگار خواهد ماند و امیدواریم دیگر بانک ها و موسسات مالی هم چنین رویه ای را در پیش بگیرند که انشاالله بتوانیم هر چه زودتر این بیماری را ریشه کن کنیم.
مهندس صمیمی دوست افزود : باید از بانک مهر ایران تشکر کرد که علاوه بر مشکل گشایی از همه اقشار مخصوصا هموطنانی  که درزلزله اخیر سی سخت دچار ضررهای مالی شده اند در حوزه مسئولیت های اجتماعی با این عمل به اولین بانک پیشرو در حذف جریمه دیرکرد بوده است.
وی خطاب به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گفت : حوزه اقتصادی استان همچنان مانند گذشته در کنار آن ها خواهد بود که بتوانیم گام های خوبی در جهت کنترل و ریشه کنی بیماری برداریم .
صیمی دوست در پایان گفت : از شورای بانک ها می خواهیم که با توجه به وضعیت بیماری و خساراتی که به اصناف وارد شده است در خصوص بازپرداخت تسهیلات بانکی تنفس به این مشتریان خود بدهند .
بانک مهر اقدامات قابل توجهی در حوزه مسئولیت های اجتماعی انجام داده است
مدیر شعب بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد در اين مراسم اظهار کرد : با رويكردي كه هيأت مديره بانك مهر ايران داشته‌اند ، اين بانك از چهار سال گذشته تا كنون كارهاي قابل توجهي در حوزه مسئوليت اجتماعي انجام داده است. ساخت خانه بهداشت، ساخت مدرسه، پرداخت تسهيلات به زنان سرپرست خانوار و خريد وسايل آموزشي براي دانش‌آموزان مناطق محروم برخي از اين اقدامات بوده‌اند. مهم‌ترين اقدام بانك در اين حوزه سال گذشته انجام شد كه بيمه كردن ۵۰۰هزار خانه روستايي بود.
آرمین، ادامه داد: سال گذشته با نوآوری و درایت در  مجمع عمومی بانک برای تخصيص منابع حاصل از دريافت جريمه ديرکرد در حوزه مسئوليت اجتماعي را داشتيم که همکاري با وزارت بهداشت نيز از محل منابع حاصل از جريمه ديركرد بوده است.  بر همين اساس ۱۵هزار قلم تجهيزات پزشكي خريداري و در ۳۱ استان كشور توزيع شده است. که در این استان نیز حدود  155 قلم شامل تعداد 19 دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، تعداد20 دستگاه ضد عفونی کنندهUV، تعداد 58 دستگاه تب سنج لیزری و تعداد 58 دستگاه پالس اکسی متر بین مراکز منتخب و پایگاه سلامت در استان توزیع میشود ما اقدامات خود را تا جايي كه همه‌گيري بيماري كوويد۱۹ تمام شود، ادامه خواهيم داد.
آرمین درباره دیگر اقدامات بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعي نيز گفت: در زلزله سی سخت بانک مهر ایران به عنوان بانک اولین و پیشرو دو روز بعد از زلزله با تصویب خط اعتباری 50میلیاردریالی، کمک بلاعوض500میلیون ریال، ساخت خانه بهداشت با بودجه 5 میلیارد ریالی، تخصیص از یک تا چند روز از مرخصی های همکاران سعی داشت در کنار هم استانی هایمان حضور داشته باشد.
خرید و اهداء ۱۵هزار تجهیزات پزشکی به بیمارستان های استان
پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کادر بهداشت و درمان
آرمین با استناد از بیانات دکتراکبری مدیرعامل محترم در جلسه تحویل اقلام پزشکی،همچنین اظهار کرد: بسیاری از کادر بهداشت و درمان کشور درگير اين بيماري شده‌اند و ممكن است مشكلات مختلفي پيدا كرده باشند. ۲۲۰۰ ميليارد ريال تسهيلات به كادر بهداشت و درمان پرداخت مي‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش کادر درمان پیک چهارم همه‌گيري کوويد۱۹ را پشت سر بگذاريم و گفت: تعداد زيادي از كاركنان شبكه بانكي نيز درگير اين بيماري شده و بعضاً شهيد شده‌اند. اميدواريم اقدام بانك مهر ايران كمكي به كادر درمان باشد.
تخصیص 4 میلیارد ریال منابع از سوی بانک مهر ایران استان در طرح شهید سلیمانی
دکتر ملک پور معاون درمان علوم پزشکی ديگر سخنران اين مراسم بود، گفت: بانک مهر ايران در حوزه مسئوليت اجتماعي خود نسبت به خريد تجهيزات پزشکي اقدام کرده است. اين بانك فكر خردمندانه داشته كه منابع جمع شده از محل جريمه ديركر اقساط را به حوزه سلامت تخصيص داده است.
ملک پور اظهار کرد: بر همین اساس بانک مهر ایران 4 میليارد ريال براي اين موضوع تخصيص داده و تجهيزات پزشکي خريداري شده را در اختيار دانشگاه علوم پزشکي استان قرار داده است. دستگاه كپسول اكسيژن و متعلقات، دستگاه ضدعفوني‌كننده UV، دستگاه تب‌سنج ليزري و دستگاه پالس اكسي‌متر اقلامي بوده‌اند كه از سوي اين بانك خريداري شده‌اند.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کارکنان حوزه بهداشت و درمان گفت: از بانك مهر ايران تشكر مي‌كنم و اميدوارم الگويي براي ساير بانك‌ها باشد تا به حوزه سلامت اهميت دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار