مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد :
مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد از آموزشهای مختلف فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی در رشته های مختلف برای ۱۲۰۰ نفر از زندانیان زندان های استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 09 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی زندان های استان منصور بیژنی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف حبس، اصلاح افراد است اظهار داشت: گاهی شرایط جامعه به خصوص نداشتن شغل و درآمد مناسب باعث می‌شود تا زندانیان پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب ناهنجاری شده و راهی زندان شوند لذا زندان می‌تواند مکانی برای ارائه آموزشهای مفید فنی و حرفه ای باشد تا زندانی پس از آزادی با دارا بودن گواهینامه معتبر آموزشی راهی بازار کارشده و کسب درآمد داشته باشد.
وی با تقدیر از همکاری موثر سازمان های فنی ‌وحرفه‌ای، کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری با اداره کل زندان های استان در برگزاری کلاسهای آموزشی بیان داشت: ایجاد و توسعه کلاسهای فنی و حرفه ای و آموزش رشته های کشاورزی و صنایع دستی برای اشتغال زندانیان در راستای بازگشت آنان به جامعه و در نهایت کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها بسیار مؤثر و رهگشاست.
این مقام مسؤل تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توانسته‎ایم در سال گذشته علیرغم محدودیتهای کرونایی، کمبود فضا و کارگاههای آموزشی تعداد ۳۶ دوره آموزشهای فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی را در رشته های مختلف برای ۱۲۰۲ نفر از زندانیان برگزار کنیم.
بیژنی در ادامه اظهار داشت: البته بدلیل اینکه تعداد زیادی از این زندانیان در حین آموزش از زندان آزاد شدند نتوانستند در آزمون پایانی شرکت کنند لیکن ۷۵۲ نفر در آزمونها شرکت نموده که در مجموع ۶۰۳ نفر موفق به اخذ گواهینامه معتبر آموزشی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار